ساماندهی حضور 6 هزار دانش‌آموز ناظر در پای صندوق‌های رأی
کد خبر: 4201325
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
در خراسان رضوی

ساماندهی حضور 6 هزار دانش‌آموز ناظر در پای صندوق‌های رأی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ساماندهی حضور شش هزار دانش‌آموز به‌عنوان ناظر در پای صندوق‌های رأی در استان صورت گرفته است.

سیدامیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، سوم اسفندما، در استودیو انتخابات در محل استانداری خراسان رضوی، در خصوص برنامه‌های این اداره‌کل در ایام انتخابات اظهار کرد: در این راستا اقدامات گسترده‌ای در دو بخش دانش‌آموزی و همکاران فرهنگی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اجرای طرح میدان ۱۴۰۲ از  جمله اقدامات گسترده است که از اوایل سال تحصیلی رقم خورد که به نوعی دخالت دادن دانش‌آموزان در بلوغ سیاسی آنان است. در این راستا، آموزش و پرورش وارد عمل شد و تبیین پیشرفت‌های کشور در دهه فجر را انجام داد که تا انتخابات نیز ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: 20 هزار دانش‌آموز در سامانه ثبت‌نام کردند و هر یک موظف شدند با ۵۰ دانش‌آموز ارتباط‌گیری، مناظره و مباحثه در موضوع تحکیم نظام داشته باشند که در دهه فجر ظهور و بروز خوبی داشت.

شوشتری بیان کرد: از خصوصیات این طرح تشکیل قرارگاه‌های ستادی بود و رؤسای قرارگاه‌های میدان ۱۴۰۲ در دو بخش آقا و خانم ابلاغ خود را از دست استاندار دریافت کردند. در این طرح کلیه برنامه‌ها شامل اجرا و مطالبات از سوی دانش‌آموزان بود، ضمن اینکه جلسه ملاقات فرماندهان استانی ستاد با نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

وی افزود: از دیگر اقدامات آماده کردن پیک‌های حضور دانش‌آموز است که درباره رأی دادن و تأثیرات مشارکت در انتخابات است. این مجموعه در قالب مسابقه طراحی شده که دانش‌آموز آن را در اختیار والدین گذاشته و والدین به سؤالات پیک پاسخ خواهند داد. این پیک‌ها برای یک میلیون دانش‌آموز چاپ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای هیئت‌های دانش‌آموزی انجام شده و قرار است ایستگاه صلواتی در نزدیک شعب اخذ رأی توسط هیئت‌های دانش‌آموزی برپا شود. همچنین بیش از پنج هزار از خبرنگاران خبرگزاری پانا در سر صندوق‌های رأی روایت حضور را مخابره خواهند کرد. حضور دانش‌آموزان به‌عنوان ناظر صندوق رأی پیش‌بینی شده و در این خصوص شش هزار دانش‌آموز با دریافت مجوز و همراهی از سوی دستگاه‌های مربوطه امکان این حضور را در سراسر شعب اخذ رأی خواهند داشت.

شوشتری افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته ویژه دانش‌آموزان این است که شرایط بازدید از مراحل نقل و انتقال تعرفه‌ها، بازدید از شعب اخذ رأی و مراحل سلامت انتخابات برای دانش‌آموزان فراهم شده و دانش‌آموزان مراحل صحت و سلامت انتخابات را روایت خواهند کرد.

وی ادامه داد: 200 هزار برگ نشریه با محوریت هدایت‌گری ویژه ایام انتخابات آماده شده است، ضمن اینکه در طرح میدان ۱۴۰۲ فراخوان ارسال آثار با موضوع پیشرفت نظام داده شد و تاکنون ۱۱ هزار اثر در قالب پادکست، کلیپ، کاریکاتور و... دریافت شده است. از دیگر اقدامات در بخش دانش‌آموزی با محوریت انتخابات برگزاری همایش رأی اولی‌هاست که برای 20 هزار دانش‌آموز در سراسر استان در حال برگزاری است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در بخش فرهنگیان نیز اقداماتی انجام شده است و در این راستا قرارگاه جهادی آموزش و پرورش فعال و ادارات آموزش و پرورش به هفت قطب تقسیم شده که همکاران ما به قطب‌ها اعزام و سلسله جلسات تبیینی برای همکاران فرهنگی برگزار می‌شود.

شوشتری بیان کرد: برگزاری جلسات انجمن و اولیاء در سطح مدارس از دیگر اقدامات فرهنگیان است. علاوه بر این نیز بسته‌های ترویجی برای برگزاری جلسات تبیینی آماده شده است و در مجموع همکاران ما در آموزش و پرورش تمام قد پای کار انتخابات هستند و بیش از 70 درصد همکاران فرهنگی در بخش اجرایی انتخابات حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha