35 وقف جدید در لرستان ثبت شد
کد خبر: 4201476
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
از ابتدای امسال

35 وقف جدید در لرستان ثبت شد

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان از ثبت 35 وقف جدید در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستانحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان از ثبت 35 وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: سهمیه امسال اوقاف و امور خیریه لرستان ثبت 50 وقف جدید است که از ابتدای امسال تاکنون 35 مورد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این تعداد وقف ثبت شده، تعدادی وقف نیز در مرحله ثبت قرار دارند که امید است تا پایان سال بتوانیم سهمیه‌ای که برای ثبت وقف استان در نظر گرفته شده را محقق کنیم.

عباس‌زاده با بیان اینکه شهرستان خرم‌آباد با ثبت 11 وقف جدید بیشترین آمار از وقف‌های جدید ثبت شده در استان را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: این وقف‎ها بیشتر در زمینه‌هایی چون مسجد و حسینیه هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به احادیث و روایاتی در رابطه با وقف و اینکه وقف ثروت اخروی برای مؤمن معرفی شده و خداوند متعال پاداش این اقدام حسنه را هم در دنیا و هم در آخرت به مؤمنان می‌دهد، اظهار کرد: در استان لرستان نیاز است که نیات واقفان به سمت مباحثی چون کمک به فقرا، تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، تهیه دارو و درمان بیماران، کمک به حوزه‌های علمیه سوق داده شود.

وی در خاتمه با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف گفت: در استان لرستان موقوفات وقفی براساس نیات واقفان هزینه می‎شود و خوشبختانه در طول تاریخ واقفان خیراندیش و نیک‌نامی را در استان داشته‌ایم که امید است زمینه معرفی این واقفان و یادکرد آنان از سوی رسانه‌ها انجام شود.

انتهای پیام
captcha