دوستی با اهل‌ بیت(ع) موجب قرار گرفتن در مسیر تربیت قرآنی می‌شود
کد خبر: 4201635
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
امام جمعه ابهر:

دوستی با اهل‌ بیت(ع) موجب قرار گرفتن در مسیر تربیت قرآنی می‌شود

حجت‌الاسلام سعید مرادپور گفت: انتخاب الگوی درست در عاقبت به‌خیری جوانان بسیار تأثیرگذار است که در این میان محبت و دوستی با اهل‌ بیت(ع) اثر تربیتی بسیار بالایی دارد و انسان را در مسیر تربیت قرآنی قرار می‌دهد.

اهل‌بیت (ع)

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه شهر ابهر، امروز، پنجم اسفندماه در گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت بدنی مناطق چهارده‌‌گانه آموزش‌ و پرورش استان زنجان که در سالن امام علی(ع) برگزار شد، گفت: انتخاب الگوی درست در عاقبت به‌خیری جوانان بسیار تأثیرگذار است که در این میان محبت و دوستی با اهل‌ بیت(ع) اثر تربیتی بسیار بالایی دارد و انسان را در مسیر تربیت قرآنی قرار می‌دهد.

وی بیان اینکه سرمایه‌گذاری روی محبت اهل‌ بیت(ع) یک سرمایه‌گذاری جاودانه و اخروی است، ادامه داد: دشمن با تمام ظرفیت‌های خود با تغییر سبک زندگی جوانان و تغییر فرهنگ کشورمان روی مسائل تربیتی خانواده‌ها و جوانان اثر گذاشته است.

امام جمعه ابهر با توضیح اینکه معجزه معنویت معجزه بزرگی است که در همه چیز دخالت دارد، ادامه داد: معنویت روی تمام ابعاد وجودی انسان اثرگذار است و قرار گرفتن در این‌ مسیر سبب عاقبت به‌خیری انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

مرادپور ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در موضوع تربیت دانش‌آموزان با آمادگی و اطلاعات کامل وارد شویم توصیه‌ای که می‌توان داشت مطالعه تاریخ اسلام و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

وی با توضیح اینکه معلمان به‌ویژه معلمان پرورشی باید طوری عمل کنند که دانش‌‌آموزان بتوانند مشکلات روحی و روانی خودشان را با مربیان امور تربیتی در میان بگذارند، ادامه داد: معلمان باید سنگ صبور دانش‌آموزان باشند.

امام‌ جمعه ابهر با بیان اینکه آموزش‌ و‌ پرورش باید یک مجموعه به‌هم پیوسته‌ برای تربیت دانش‌آموزان داشته باشد، تأکید کرد: جایگاه تربیت فقط در آموزش و پرورش است و هیج نهادی بهتر از این نهاد برای تربیت وجود ندارد و مسئولان کشوری باید توجه بیشتری به این مجموعه انسان‌ساز داشته باشند.

انتهای پیام
captcha