رشد جلسات خانگی قرآن در روستاها برنامه‌ریزی شده است
کد خبر: 4202111
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
حجت‌الاسلام خوئینی:

رشد جلسات خانگی قرآن در روستاها برنامه‌ریزی شده است

معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: درخواست و برنامه ما این است که محافل و جلسات خانگی قرآن در روستاها پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود تا شاهد رشد این محافل در روستاها و عشایر باشیم.

حجت الاسلام خوئینی، معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی، معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، عصر دوشنبه، هفتم اسفندماه در مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر بیست‌و‌نهمین دوره مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن روستایی و عشایری ضرورت توجه به فعالیت‌های قرآنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمام افراد شرکت‌کننده در این مسابقات دارای استعدادهای درخشانی هستند که باید پرورش پیدا کند.

وی برگزاری مسابقات را فرصتی مغتنم برای رشد و تعالی فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و اظهار کرد: این مصحف شریف نسخه شفابخشی است که باید سرلوحه امور قرار گیرد. پیاده‌سازی مضامین الهی در جامعه به رشد و اعتلای اخلاق اسلامی و دوری از آسیب‌ها منتج خواهد شد.

خوئینی به نقش اثرگذار جامعه روستایی در تحقق امنیت غذایی اشاره کرد و ادامه داد: جامعه روستایی در کنار تمام فعالیت روزانه خود از فعالیت در حوزه قرآن غافل نبوده و انس بسیار خوبی با کلام وحی دارند. خوشبختانه در برخی روستاها فعالیت‌های چشمگیری در حال انجام است که باید به سمع و نظر مردم رسانده شود. هرچه با قرآن ارتباط داشته باشند بهتر می‌توانند به وظایف کاری خود عمل کنند.

وی شور و نشاط شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی امسال را نسبت به مشابه سال قبل گسترده‌تر دانست و گفت: خوشبختانه امسال جامعه هدف روستایی و عشایری از مسابقات استقبال خوبی داشتند که این استقبال منتج به ثبت‌نام هفت هزار نفر شد. این رقم برای ما بسیار حائز اهمیت است و باید برای ارتقای سطح آنان برنامه داشت. مسابقات کشوری نیز در روزهای 14 و 15 اسفندماه جاری به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: پرداختن به مسابقات و برگزاری این رویداد قرآنی تا مرحله کشوری آخرین هدف ما هدف ما نیست و تمام هدف ما این است که از این رویدادها فرصتی برای عامل به بودن کلام وحی ایجاد کنیم. عمل به قرآن در تمام ابعاد زندگی اثرگذار خواهد بود و از اثربخش بودن کلام وحی در امور مختلف نباید غافل شد.

وی عمل به فرمایشات رهبری در خصوص تلاوت روزانه قرآن را به تمام مردم توصیه کرد و افزود: معظم‌له در مورد برپایی جلسات خانگی قرآنی و محافل انس با این مصحف شریف سفارش بسیار دارند، از این‌رو درخواست و برنامه ما این است که این محافل در روستاها بسیار پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود تا شاهد رشد محافل قرآنی در روستاها و عشایر باشیم.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از عادله شیخی، نفر اول رشته ترتیل چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و همچنین نفرات برتر هر رشته تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha