نتایج انتخابات از طریق مراجع رسمی اعلام می‌شود
کد خبر: 4202970
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
رئیس کل دادگستری کرمان تأکید کرد

نتایج انتخابات از طریق مراجع رسمی اعلام می‌شود

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه نتایج فردا از طریق مراجع مربوطه اعلام خواهد شد، گفت: اگر فرد یا گروهی بخواهند نتیجه‌ای اعلام و خود را برنده یا رقیب را شکست خورده اعلام کند، جرم است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان شامگاه، ۱۱ اسفندماه در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از اصحاب رسانه برای انعکاس حماسه بزرگ انتخابات، گفت: از مردم استان کرمان که امروز حماسه‌ای بزرگ آفریدند و علیرغم تبلیغات دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام، هم‌پای هموطنان در سراسر کشور در انتخابات شرکت کرده و حماسه بزرگی آفریدند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: اعداد و ارقام حاکی از این است میزان مشارکت مردم نسبت به دوره‌های مختلف مجلس نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش را نشان می‌دهد و علیرغم هوای سرد و یخبندان به ویژه در شمال استان کرمان، هنوز تصاویری که از شعب اخذ رأی منتشر می‌شود که نشان دهنده حضور جدی در پای صندوق‌هاست و احتمال تمدید ساعت رأی‌گیری نیز وجود دارد.

حمیدی مشارکت مردم در انتخابات را قابل تقدیر خواند و اظهار کرد: مردم مشکلات را می‌بینند و گلایه‌های به حقی دارند اما وقتی پای انقلاب، نظام و دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی و لبییک گفتن به ندای رهبری می‌شود، اینگونه در صحنه حاضر شده و دِین خود را نسبت به نظام و انقلاب ادا می‌کنند.

وی تصریح کرد: حضور گسترده و صدها هزار رأیی که به صندوق‌ها ریخته شده، حاکی از سلامت‌، آرامش و رعایت حداکثری قوانین و مقررات جاری بر انتخابات است. هم مجریان به خوبی انتخابات را مدیریت می‌کنند و هم ناظران وظیفه خود را انجام می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه ۵۲ شعبه دادگاه در استان فعال است و قضات آماده دریافت گزارش تخلفات و جرائم انتخاباتی هستند و در صورت گزارش طبق قوانین برخورد خواهد شد، افزود: کرمان استان بزرگی است و هر منطقه اقتضائات خاص خود را دارد. تعدادی از افراد در اطراف شعب اخذ رأی مرتکب برخی جرائم شدند که از سوی ضابطان شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

وی بیشترین تخلفات ثبت شده در انتخابات امروز را خرید و فروش آرا و تبلیغات دانست و گفت: در مجموع انتخابات امروز در استان کرمان بسیار باشکوه و در آرامش و امنیت کامل برگزار شد و ساعات پایانی به همین شکل ادامه خواهد داشت و نتایج فردا از طریق مراجع مربوطه اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام حمیدی در پایان با تأکید بر اینکه اگر کسی قبل از اعلام نتایج رسمی انتخابات خود را برنده اعلام کند، جرم است و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این مسئله کامل رصد می‌شود و اگر فرد یا گروهی بخواهند نتیجه‌ای اعلام و خود را برنده یا رقیب را شکست خورده اعلام کند، جرم است.

 

انتهای پیام
captcha