قرآن در کشورهای اسلامی مهجور مانده است
کد خبر: 4203399
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
دستیار ویژه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور:

قرآن در کشورهای اسلامی مهجور مانده است

حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری گفت: متأسفانه ما شاهد مهجوریت قرآنی در کشورهای اسلامی هستیم در حالی‌که اگر به قرآن به خوبی عمل می‌شد هیچ مسلمانی مورد ظلم قرار نمی‌گرفت.

روح‌الله رهبری، مشاور ارشد و دستیار ویژه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری، مشاور ارشد و دستیار ویژه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور یکشنبه شب، 13 اسفندماه در آیین برگزاری 30هزارمین کرسی تلاوت قرآن کریم در سنندج با تقدیر از حضور قرآنیان در مدهامتان به تفسیر آیات ۲۱ تا ۲۶ سوره مبارکه مائده پرداخت و گفت: این آیات به قوم بنی‌اسرائیل پرداخته است، دورانی که مردم در نهایت ظلم و ستم فرعونی و سختی و مشقت بودند ولی به برکت نبوت حضرت موسی(ع) و زحمات ایشان این سرزمین از زیر یوغ ستم نجات یافت و به عزت رسید.

وی با بیان اینکه برای گسترش آرامش در زندگی و جامعه باید تلاش کنیم و مجاهدانه دنبال عدالت بگردیم، افزود: وقتی بنی‌اسرائیل به چنین جایگاهی رسید حضرت موسی(ع) این قوم را به بیت‌المقدس هدایت کرد اما قوم بنی‌اسرائیل به وعده پیامبر(ص) و پروردگارشان عمل نکردند و آزادی بیت‌المقدس از دوران موسی(ع) تا به امروز آرزوی بشر و تکلیف خداوند بر بشر برای رهایی قدس بوده است.

دستیار ویژه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: آنچه که امروز در دنیا گرفتار آن هستیم و همان موقع هم بشر به آن مبتلا بود این است که قرآن از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون در مهجوریت بوده است چراکه مسلمانان با این جمعیت، قدرت و ثروت در سطح جهان به قرآن عمل نمی‌کنند.

وی افزود: این امر مهجوریت قرآن عدم عمل کردن مسلمانان به قرآن موجب شده که یک جمعیت حداقلی صهیونیسم در دنیا توانسته مسلمانان را تحت‌الشعاع قرار داده و ظلم و ستمگری خود به مسلمانان در دنیا را تا به امروز ادامه دهد.

حجت‌الاسلام رهبری بیان کرد: امروز با وجود آنکه اسم، زینت، تلاوت و تفسیر قرآن وجود دارد اما متأسفانه ما شاهد مهجوریت قرآنی در کشورهای اسلامی هستیم در حالی‌که اگر به قرآن عمل می‌شد هیچ مسلمانی در جهان مورد ظلم قرار نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه عمل نکردن قوم بنی‌اسرائیل به وعده پیامبر(ص) و پروردگار موجب شکایت موسی(ع) از قوم بنی‌اسرائیل به خدا و در نهایت غضب الهی به این قوم شد، گفت: این غضب الهی قوم بنی‌اسرائیل را چهل سال دچار گمراهی و قطعی کرد به‌طوری‌که راه خانه خود را نیافتند چون اعتماد به رأی الهی نکردند.

مشاور ارشد و دستیار ویژه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور در پایان ابراز امیدواری کرد که به برکت قرآن، نظام اسلامی و خون شهدا، خداوند آه مظلومان فلسطین را به دستان ما و در دوران ما بستاند و منجی عالم بشریت را به بشر برگرداند.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کردستان در این مراسم از حضور ارزشمند فعالان قرآنی به سنندج، سرزمین غیور مردان و شیرزنان تقدیر کرد و گفت: قرآن کتاب حکمت، تمام عیار و همه جانبه‌نگری برای همه مسلمانان است که برای مؤمنین شفا و برای ظالمان خسارت است.

وی افزود: امروز همه اجتماع مؤمنین و مستضعفان دست به دست هم دادند که مستکبران عالم را به خاک سیاه بنشانند و این واقعه مبارک و این رویداد به‌زودی محقق می‌شود و شاهد نابودی و اضمحلال شیطان خواهیم بود به برکت تدارک چنین مجالسی این امر محقق می‌شود.

رمضانی بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری لازم‌تر است که به امر ولی گوش دهیم و این حدیث را که فرمود عترت و قرآن از هم جدا نمی‌شوند بدین معنی بگیریم که در کنار تمسک به قرآن، فتح و پیروزی نصیب اسلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: براساس کلام مقام معظم رهبری مبنی بر نزدیکی مسلمانان به قله‌ها؛ ان‌شالله فتح این قله شکست رژیم اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام
captcha