بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند مشکل اشتغال ایثارگران را رفع کند
کد خبر: 4204187
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند مشکل اشتغال ایثارگران را رفع کند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با تصریح به اینکه یکی از معضلات جامعه ایثارگری در استان خوزستان بحث اشتغال است، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را رفع کند و از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم تا طبق قانون ۲۵ درصد سهمیه خود را در اختیار ایثارگران قرار دهند.

حسن نورانی، مدیرکل بنیاد شهید خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، حسن نورانی، مدیرکل بنیاد شهید خوزستان، ظهر امروز 18 اسفند در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن تقدیر از مجریان دومین کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید استان خوزستان گفت: یکی از وظایف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت است که در اساسنامه بنیاد در سال ۱۳۵۸ و قبل از دوران جنگ به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد.

مدیرکل بنیاد شهید با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید در تاریخ 22 اسفند سال 58 و بینش عمیق امام خمینی (ره) بر تربیت فرزندان شهدا، توجه به جانبازان و تاسیس مدارس شاهد گفت: سخنان و رهنمودهای امام همیشه راهگشای ما بوده است. ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، اما بزرگداشت شهدا مختص یک روز نیست بلکه در هر روز باید به یاد شهدا و ایثارگری جانبازان باشیم و بدانیم عزت، امنیت و آرامش کنونی کشور مرهون از خودگذشتگی و ایثارگری این عزیزان است.

وی افزود: در استان خوزستان بسیاری از یادواره‌های شهدا در اسفندماه برگزار می‌شود و خوشبختانه امسال توانستیم با همکاری سایر دستگاه ها بیش از ۳ هزار ۲۰۰ یادواره برگزار کنیم و یاد و خاطره شهدا، ‌و‌صیت شهدا و سیره شهدا برای نسل جوان زنده نگه داریم.

نورانی ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا از سال گذاشته تاکنون بیش از ۵۰ هزار دیدار با خانواده‌های معظم شهدا انجام شده است که در تاریخ بنیاد بی سابقه بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه خاصی به ایثارگران دارد و با حمایت این دولت اتفاقات بسیار خوبی در راستای کارهای معیشتی و خدماتی برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران انجام شده است، افزود: ما تمام سعی خود را می‌کنیم به مواردی که در قانون برای ایثارگران مشخص شده است دست یابیم.

وی، مهم‌ترین بحث در بنیاد شهید را ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت دانست و گفت: ساخت فیلم سینمایی، مستند و تئاتر، چاپ کتاب و استفاده از ابزای هنری می‌تواند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال به نسل آینده کمک کند و انقلاب ما را بیمه می‌کند.

نورانی تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت در جامعه را یادآوری کرد و گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا یکی از اولویت‌های مقام معظم رهبری بوده و هست و‌ پیگیری امورات ایثارگران حداقل کاری است که مسئولان می‌توانند برای این عزیزان انجام دهند.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان تصریح کرد: یکی از معضلات در استان خوزستان بحث اشتغال است، اما بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات را رفع کند و از سایر دستگاه‌ها می خواهیم تا طبق قانون ۲۵ درصد سهمیه خود را در اختیار ایثارگران قرار دهند.

وی افزود: یکی از مهمترین کارهای فرهنگی بنیاد شهید ساخت فیلم سینمایی است که براساس نقش زنان، مادران و همسران شهدا در طول دوران دفاع مقدس و پشتیبانی آنان انجام شده است، زنان خوزستانی در جنگ در خط مقدم هم جنگیدند و هم نقش پرستاری و پشتیبانی داشتند و در همه زمینه‌ها یار و همراه رزمندگان اسلام بودند و نقش ویژه‌ای را ایفا کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در پایان گفت: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد تا راه شهدا را در عمل ادامه دهیم و زمینه ساز ظهور امام عصر مهدی موعود (عج) باشیم.

انتهای پیام
captcha