تلاوت قرآن، انسان را از غفلت نجات می‌دهد
کد خبر: 4204332
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
معاون نیروی انسانی و امور فرهنگی دادگستری خوزستان:

تلاوت قرآن، انسان را از غفلت نجات می‌دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی طباطبایی با اشاره به فضیلت تلاوت قرآن گفت: طبق روایات اهل بیت(ع)، تلاوت روزانه قرآن کریم، انسان را از غفلت نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی طباطبایی، معاون نیروی انسانی و امور فرهنگی دادگستری خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی طباطبایی، معاون نیروی انسانی و امور فرهنگی دادگستری خوزستان در مراسم اختتامیه جلسات هفتگی قرائت و تدبر در قرآن کریم سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان که امروز، 19 اسفندماه برگزار شد، گفت: در آستانه پایان ماه شعبان هستیم. این ماه، ماهی باعظمت و مقدمه ضیافت الهی است. روزهای باقی‌مانده از ماه شعبان باید برای ما مغتنم و حائز اهمیت باشد که بتوانیم روح خود را برای ورود به ماه رمضان مهیا کنیم. 

وی با اشاره به عظمت ماه رمضان گفت: خداوند در آیه دوم سوره بقره می‌فرماید: این کتاب، برای اهل تقوی، کتاب هدایت است. کسانی که با قرآن انس دارند، دچار غفلت نمی‌شوند. به تأکید سفارش شده است هر چه می‌توانید قرآن، تلاوت کنید. البته افرادی که مسئولیت دارند، حتماً باید قرآن را به همراه ترجمه و تفسیر آن بخوانند. 

طباطبایی با بیان اینکه قرآن کریم همواره و در هر زمان، مملو از تازگی و طراوت است، اظهار کرد: در روایت آمده است: «وَ عَلَیکَ بِتِلاوَةِ القُرآنِ عَلیٰ کُلِّ حال» یعنی در هر حالی، چه در سفر، چه در حضر، در خانه، بیرون خانه و... قرآن بخوانید. بسیار خوب است که در خانواده، یک زمان معینی برای تلاوت جمعی قرآن، مقرر شود. مقید شوید در ساعت معینی، قرآن خانه‌تان را بگشایید و تلاوت کنید. در خانه و در جمع چهار، پنج نفره هم می‌توان محفل برگزار کرد. اگر کسی بتواند این محافل را در سطح بستگان برگزار کند، خیلی برکت دارد.  

معاون نیروی انسانی و امور فرهنگی دادگستری خوزستان افزود: از امام باقر(ع) روایت شده که هر کس در هر شبانه روز، 10 آیه از قرآن تلاوت کند، خداوند او را در زمره غافلین قرار نمی‌دهد و اگر کسی در شبانه روز 50 آیه بخواند، خداوند او را در شمار ذاکران قرار می‌دهد.  

وی در پایان با اشاره به زمینه فعالیت‌های قرآنی که با پیروزی انقلاب اسلامی در کشور به‌وجود آمد، از رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان برای برگزاری جلسات هفتگی قرائت و تدبر در قرآن کریم قدردانی کرد و گفت: نیاز داریم که مدیران ما اهل قرآن و عامل به قرآن باشند. مدیر در تراز انقلاب اسلامی باید این‌گونه باشد.

انتهای پیام
captcha