اهتمام ویژه دولت سیزدهم به ظرفیت‌های فراموش شده سیاست خارجی+ صوت
کد خبر: 4205193
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
شمشادی بیان کرد:

اهتمام ویژه دولت سیزدهم به ظرفیت‌های فراموش شده سیاست خارجی+ صوت

دبیرکل سابق اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه گفت: در دولت سیزدهم ظرفیت‌های فراموش شده در عرصه سیاست خارجی که پیشتر به دلایل مختلف کمرنگ و ناقص دیده شده بود، پررنگ‌تر دیده شده است.

حسن شمشادی، دبیرکل سابق اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه

حسن شمشادی، دبیرکل سابق اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه در گفت‌وگو با ایکنا درباره ارزیابی خود از عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی، در سطح منطقه و روابط با کشورهای همسایه، گفت: بیش از 32 ماه از فعالیت دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی، نشان داد که صرفا نگاه کشور به غرب نبوده و با حفظ ملاحظات و اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تمام دنیا را می‌بیند.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ظرفیت‌های فراموش شده در عرصه سیاست خارجی که پیشتر به دلایل مختلف کمرنگ و ناقص دیده شده بود، پررنگ‌تر دیده شده است.

پیوستن ایران به مناسبات‌ مختلف از نقاط قوت سیاست خارجی

شمشادی اضافه کرد: سفر به کشورها و مجامع مختلف و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به مناسبات‌ و مجامع مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی طبیعتا از نقاط قوت سیاست خارجی دولت سیزدهم بوده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم در مدت باقی مانده از دولت این سیاست‌ها تقویت شده و به پیش برود، تصریح کرد: تمام این مناسبات و فعالیت‌ها قطعا به نفع جمهوری اسلامی ایران، مردم و آینده ایران است.

دبیرکل سابق اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه درباره چشم‌انداز حوزه سیاست خارجی در سال جدید، گفت: قطعاً اولویت‌های دولت در حوزه سیاست‌های خارجی در سال جدید، ادامه همان سیاست‌ها از جمله سیاست همسایگی خواهد بود که در دو سال و نیم گذشته بر آن اساس، به پیش رفته‌‌اند.

سیاست‌های منطقه‌ای؛ نیازمند تقویت

شمشادی با تأکید بر ضرورت تقویت سیاست‌های منطقه‌ای، بیان کرد: اگر کشورهای منطقه به دلایل مختلف با جمهوری اسلامی ایران زاویه پیدا کرده‌اند، باید به سمت گفت‌وگو و تقویت روابط و ارتقای سطح تعاملات حرکت کرد. در این راستا باید سفرهای منطقه‌ای بیشتری داشته‌ باشیم و هیئت‌‌‌های مختلفی را پذیرا باشیم.

کد

وی با اشاره به ضرورت رفع برخی سوء‌تفاهم‌ها در عرصه سیاست خارجی با برخی کشورهای منطقه، گفت: نگرانی کشورهای منطقه را که از طریق دشمنان اسلام، ایران و قدرت‌های فرامنطقه‌ ایجاد شده باید برطرف کرد و به همسایگان و کشورهای منطقه ثابت کرد که ایران همسایه مطمئنی برای آنها است.

تأمین و حفظ امنیت منطقه با همراهی کشورهای منطقه

شمشادی در پایان تصریح کرد: ما کشورهای منطقه هستیم که با کمک یکدیگر می‌توانیم امنیت منطقه را در زمینه‌‌های مختف ایجاد و حفظ کرده و تثبیت کنیم و نشان دهیم برای تأمین امنیت منطقه‌ای نیازمند حضور و دخالت‌ قدرت‌های خارج از منطقه نیستیم.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha