۹۳۵ دانش‌آموز با نیاز ویژه کردستانی در برنامه «سودای بندگی» شرکت کردند
کد خبر: 4205289
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

۹۳۵ دانش‌آموز با نیاز ویژه کردستانی در برنامه «سودای بندگی» شرکت کردند

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان گفت: ۹۳۵ دانش‌آموز با نیاز ویژه دوره ابتدایی استان در فرآیند آموزشی تربیتی «سودای بندگی» به منظور آموزش عملی وضو و نماز شرکت کردند.

نماز خواندنبه گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان با مهم دانستن توجه به امر نماز و گسترش فرهنگ آن در مدارس گفت: در راستای تبیین و نهادینه‌کردن فرهنگ انسان‌ساز نماز و نمایان‌سازی جلوه تمام‌نما از مظاهر بارز دینی و معنویت، برنامه سودای بندگی در 36 مدرسه(مستقل و ضمیمه) استثنایی دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان اجرا شد.

وی افزود: در برنامه «سودای بندگی» نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای 553 دانش‌آموز دختر و 382 دانش‌آموز پسر با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان آموزش داده شد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان ترویج فرهنگ نماز را یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی دانست و تأکید کرد: همه اعمال انسان براساس نماز به عنوان نخستین ستون دین محاسبه می‌شود و اگر در تعلیم و تربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد، در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

وی با برشمردن نماز به‌عنوان یکی از نهادهای تربیتی دینی که جلوه تمام‌نمای مظاهر دینداری و معنویت است، افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش‌آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

محمدی گفت: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر تأثیر‌گذاری این فرضیه الهی در رشد، تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش‌و‌پرورش با نیازهای ویژه است.

انتهای پیام
captcha