«اسلام» باعث نجات صد نفر در حمله تروریستی مسکو شد + فیلم
کد خبر: 4206958
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

«اسلام» باعث نجات صد نفر در حمله تروریستی مسکو شد + فیلم

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که «اسلام» دانش‌آموز ۱۵ ساله با هدایت افراد حاضر در محل تیراندازی به خارج سالن در زمان حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس مسکو، باعث نجات جان بیش از یکصد نفر شد.


 
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العالم، بنابر روزنامه‌های ایزوستیا و کامرسانت،‌ «اسلام» در قسمت رختکن تالار کروکوس مسکو شاغل بود که پس از شنیدن صدای تیراندازی، بیش از صد نفر را به سمت خروجی سالن راهنمایی کرد و باعث نجات جان آنها شد.
در همین زمینه اداره دینی مسلمانان و شورای مفتیان روسیه اعلام کرد که برای تجلیل از این نوجوان روس، جایزه شجاعت را به وی اهدا خواهد کرد.


بنا بر این گزارش، مفتی شیخ راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه در آیین نماز جمعه دهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در مسجد جامع مسکو با اهدای جایزه شجاعت به «اسلام» از وی به خاطر نجات مردم تقدیر خواهد کرد.
«اسلام» و خانواده‌اش از نمازگزاران مسجد جامع مسکو هستند.

در حمله تروریستی جمعه شب در نزدیکی مسکو حداقل ۱۳۳ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند. داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفته است.

ساعاتی پس از اینکه پوتین خبر داد مظنونان حمله تروریستی به سمت اوکراین فرار کرده بودند، زلنسکی در یک پیام ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، مدعی شد پوتین می‌خواهد تقصیر این ماجرا به گردن طرف دیگری بیندازد.

زلنسکی مدعی شد پوتین «همیشه از این روش‌ها استفاده می‌کند».

پوتین در یک نطق تلویزیونی گفت: چهار فرد مسلح در ارتباط با این حمله تروریستی بازداشت شدند؛ درحالی‌که «به سمت اوکراین می‌رفتند، جایی‌که بر اساس اطلاعات اولیه، پنجره‌ای برای آن‌ها آماده شده بود تا از مرز عبور کنند».

انتهای پیام
captcha