اعلام زمان عید فطر در عربستان و برخی کشورهای اسلامی
کد خبر: 4207360
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷

اعلام زمان عید فطر در عربستان و برخی کشورهای اسلامی

عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای اسلامی و عربی موعد عید فطر امسال را تعیین کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الایام الخلیجیه، مرکز مطالعات نجومی عربستان سعودی اعلام کرد که آخرین روز ماه مبارک رمضان، روز سه‌شنبه 9 آوریل (21 فروردین) است و بدین ترتیب عید فطر در این کشور چهارشنبه 10 آوریل (22 فروردین) خواهد بود.

وزارت امور انسانی و توسعه اجتماعی عربستان نیز اعلام کرد که به مناسبت عید فطر، 4 روز در این کشور تعطیل رسمی خواهد بود و تمام کارمندان و کارگران بخش‌های دولتی و خصوصی این کشور در این 4 روز تعطیل خواهند بود.

بلد نیوز نیز درباره زمان عید فطر در کشور مصر اعلام کرد: از آنجایی که ماه مبارک رمضان در روز دوشنبه 11 مارس (21 اسفند 1402) در این کشور آغاز شده و این ماه 30 روزه است، بنابراین انتظار می‌رود آخرین روز ماه رمضان روز سه‌شنبه 9 آوریل (21 فروردین) باشد. روز چهارشنبه 10 آوریل (22 فروردین) در مصر عید فطر است.

بر اساس این گزارش، ایام تعطیلات عید فطر در کشور مصر نیز از چهارشنبه تا جمعه (10 تا 12 آوریل) خواهد بود.

بلد نیوز می‌افزاید: قرار است دار الافتاء مصر پس از مطمئن شدن از رؤیت هلال ماه شوال، زمان دقیق عید فطر را اعلام کند و عملیات استهلال در روز دوشنبه 8 آوریل (20 فروردین) انجام خواهد شد.

مرکز ملی مطالعات نجومی تونس نیز اعلام کرده است که عید فطر سال 1445 هجری قمری روز سه‌شنبه 9 آوریل (21 فروردین) خواهد بود و به مناسبت این عید 3 روز در این کشور تعطیل رسمی اعلام شده است.

در کشورهای عمان، بحرین، الجزایر و عراق نیز بر اساس مطالعات نجومی اعلام شده است که روز چهارشنبه 10 آوریل (22 فروردین) روز عید فطر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha