برافراشته شدن پرچم عزا در حرم مطهر حضرت علی (ع) + عکس
کد خبر: 4207472
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷

برافراشته شدن پرچم عزا در حرم مطهر حضرت علی (ع) + عکس

مراسم برافراشتن پرچم عزا به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت امیر المؤمنین (ع) از سوی آستان مقدس علوی در صحن مطهر حرم حضرت علی (ع) برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه الامام علی (ع)، دبیرخانه آستان مقدس امام علی (ع) به مناسبت سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) مراسم برافراشتن پرچم عزا را در صحن مطهر صحن مطهر با حضور دبیرکل و اعضای هیئت مدیره آستان علوی، خادمان حرم مطهر، علما، طلاب حوزه علمیه، مسئولان دولتی، نمایندگان نهادهای مذهبی، دولتی و اجتماعی و انبوه زائران عزادار برگزار کرد.
 
احمد القرشی، عضو هیئت مدیره حرم مطهر علوی اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت امیر مؤمنان، حضرت علی (ع) دبیرخانه آستان مقدس علوی مراسم برافراشتن پرچم عزای امیرالمؤمنین (ع) را برگزار کرد.
 
وی افزود: آستان علوی به همین مناسبت برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و خدماتی نیز تدارک دیده است که در سه روز آینده و همچنین شب ضربت خوردن حضرت امیر(ع) و شب شهادت ایشان و شب قدر سوم، این برنامه‌ها اجرا می‌شود.
 
حیدر رحیم، رئیس بخش رسانه آستان علوی نیز در این باره گفت: دبیرخانه آستان علوی علاوه بر برگزاری مراسم سیاهپوش کردن حرم مطهر علوی، صحن مطهر را نیز برای حضور زائران و عزاداران حضرت امیر (ع) در ایام شهادت آن امام همام آماده کرده است. این مراسم با مشارکت علمای دین و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف و شیوخ عشایر و موکب‌های حسینی و سایر اقشار مردم برگزار می‌شود.
 
شایان ذکر است که مراسم برافراشتن پرچم عزای امیر مؤمنان (ع) با قرائت قرآن کریم توسط حاج کریم منصوری، قاری آستان علوی آغاز شد و سپس سید هانی الموسوی، قاری و مؤذن آستان علوی زیارت حضرت علی (ع) را برای حاضرین قرائت کرد. پس از آن نیز مراسم برافراشتن پرچم عزا در میان حزن و اندوه زائران برگزار شد.
انتهای پیام
captcha