روز قدس امسال به معنای واقعی جهانی است
کد خبر: 4208333
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
رمضان شریف:

روز قدس امسال به معنای واقعی جهانی است

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با بیان اینکه امسال روز جهانی قدس را باید به واسطه عملیات طوفان الاقصی و توجه ویژه افکار عمومی دنیا به مسئله فلسطین، جهانی بدانیم، گفت: امسال قطعا روز جهانی قدس متفاوتی را تجربه خواهیم کرد.

رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری روز جهانی قدس که صبح امروز، چهارشنبه ۱۵ فروردین، در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و شهادت چند تن از سرداران ارشد سپاه در جریان حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: نامگذاری روز جهانی قدس از سوی بنیانگدار کبیر انقلاب راهبرد نظام جمهوری اسلامی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است. رهبر معظم انقلاب مسئله فلسطین را یکی از مسایل مهم امت اسلامی دانسته و همواره احقاق حق آنها مورد تأکید معظم له بوده است. 

وی ادامه داد: دومین حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس است. ۴۵ سال است که در جمعه آخر ماه مبارک رمضان شاهد راهپیمایی روز قدس هستیم. ۴۵ سال است که با پافشاری بر تبیین جنایت صهیونیست‌ها مسئله فلسطین به فراموشی سپرده نشده است. ۴۵ سال است که برگزاری روز جهانی قدس فضایی را فراهم کرده تا نسل جدید با جنایات رژیم صهیونیستی آشنا شوند. 

طوفان‌ الاقصی و جهانی شدن فلسطین

شریف تصریح کرد: سال جدید با طوفان‌ الاقصی مسئله فلسطین، جهانی شد و افکار عمومی جمهوری اسلامی را برای روز جهانی قدس ستودند و به فلسفه و چرایی نامگذاری روز جهانی قدس رسیدند. 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه روز جهانی قدس ماهیت رژیم صهیونیستی را برای افکار عمومی تبیین کرده و ظلم بیش از ۷۵ ساله اسراییل را برای نسل جدید روشن ساخته، گفت: گفتمان و راهبرد جمهوری اسلامی درباره روز قدس امروز مورد تأیید کشورهای دیگر است. چنانکه با حضور جمعیت‌های میلیونی در راهپیمایی‌های سایر کشورها شاهد همصدایی آنها با مظلومیت مردم فلسطین هستیم. در واقع موضوعی که امامین انقلاب طی این سال‌ها بر آن تصریح داشتند مورد تصدیق جهانیان قرار گرفته است. 

وی بیان کرد: امسال روز جهانی قدس به برکت استقامت، پایمردی و تدبیر رزمندگان حاضر در میدان مبارزه با صهیونیست‌ها به ویژه حماس و مقاومت، معنای دیگری دارد.

منتفی بودن بازگشت اسرائیل به قبل از طوفان‌ الاقصی  

شریف با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها در جنگ با ارتش‌های کشورهای عربی، ظرف ۶ روز غزه، بخشی از صحرای سینا، بلندی‌های جولان و بخشی از اردن را اشغال کردند، اظهار کرد: امروز ارتش مفلوک صهیونیستی به جایی رسیده که ظرف ۶ ماه از داخل غزه قادر به اداره جنگ نیست. لذا هرگز رژیم صهیونیستی به شرایط قبل از طوفان الاقصی بازنمی‌گردد.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه امروز هیمنه صهیونیست‌ها در بعد نظامی، امنیتی، رسانه‌ای و رعایت قوانین بین‌الملل فروریخته است، گفت: اگر بخواهیم به دستاوردهای جهانی روز قدس و چگونگی اجرایی شدن تدابیر رهبری در حمایت از مردم فلسطین پی ببریم، یکی از مهمترین آنها گستردگی ویژه جبهه مقاومت است که امت سلامی را متوجه دشمن اسلام و سایر ادیان‌ کرده است. امروز حتی یهودیان نیز معترض رفتار صهیونیست‌ها هستند.

500 حافظ قرآن در میان رزمندگان طوفان‌ الاقصی 

وی گفت: از هزار و ۷۰۰ نفر که در عملیات طوفان الاقصی شرکت کردند ۵۰۰ نفر حافظ قرآن بودند که این بیانگر رویکرد الهی و قرآنی رزمندگان فلسطین و مقاومت است. رزمندگان فلسطین، حماس و جهاد اسلامی با اتکای به خداوند و اطمینان به مردم خودشان، مقابل صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.

شریف با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پس از طوفان‌ الاقصی دست به اقدامات جنایتکارانه، نسل‌کشی و هجمه به مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و ... زده است، گفت: اینها نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها بازنده این عرصه هستند و کوس رسوایی این رژیم عالم گیر شده‌ است و مردم فلسطین مستحضر به پشتیبانی تمامی آزادی‌خواهان جهان هستند. 

وی اظهار کرد: اطلاعات میدانی ما حاکی از این است که از ۷۰ هزار رزمنده که آفند این عملیلت را برعهده داشتند کمتر از ۱۵۰۰ نفر به شهادت رسیدند و بقیه آماده مبارزه با صهیونیست‌ها هستند و قطعا افرادی که راه مبارزه و جهاد خدا را در پیش گرفته‌اند، پیروز میدان هستند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: بر همه امت‌ اسلامی و تمامی آزادی‌خواهان جهان واجب است تا خلأ نهادهای بین الملل را که قادر به توقف رژیم صهیونیستی نیستند، با تحریم و فشار حداکثری، پر کنند. 

ناکامی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف سه‌‌گانه 

شریف بیان کرد: آمریکایی‌ها در روزهای نخست پس از طوفان‌ الاقصی رژیم صهیونیستی را مسلح به انواع تسلیحات نظامی کردند اما بر اثر ۶ ماه مقاومت مردم فلسطین و حمایت مردم آزادی‌خواه جهان از مظلومیت مردم غزه، برای دوری از نفرت افکار عمومی، به صورت نمایشی به کمک غذایی به مردم غزه پرداختند.

وی با تأکید بر اینکه امروز افکار عمومی جهان به دنبال توقف جنگ و فراهم شدن زمینه ارسال کمک‌های غذایی و درمانی به غزه هستند، افزود: کوچاندن مردم غزه، نابودی حماس و آزادی اسرا از طریق نظامی سه هدف صهیونیست‌ها بود، که محقق نشد. امروز صحنه غزه، نشانه اوج مظلومیت مردم غزه و شجاعت و مقاومت مردم و رزمندگان فلسطینی است.

شریف با اشاره به اینکه غزه امروز بیش از ۳۳ هزار شهید و بیش از ۷۵ هزار مجروح داده است، گفت: با این وجود مردم غزه هنوز از رزمندگان حماس، فلسطین و مقاومت حمایت می‌کنند. چهره کثیف صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستان‌ها آشکار شد و آنها امروز در نزد افکار عمومی جهان منفور هستند و اینها باعث شده رفتارهای غیردیپلماتیک، غیرانسانی، جنون‌آمیز و از سر استیصال از سوی صهیونیست‌ها رخ دهد‌. 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امسال نیز ملت ایران به عنوان ملت فهیم، آگاه‌ و روشن، راهی را در روز جهانی قدس طی کرده است که افکار عمومی جهان نیز این راه را تصدیق کرده است. 
 

تشییع شهدای کنسولگری در راهپیمایی روز قدس

 
وی درباره برنامه‌های راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: راهپیمایی صبح آخرین جمعه رمضان ۱۷ فروردین در بیش از ۲ هزار نقطه کشور انجام می‌شود و ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در کشور پیش‌بینی شده که بخشی اجرا شده و بخشی هم اجرا می‌شود. بیش از ۱۵۰۰ مبلغ برای تشریح آخرین وضعیت فلسطین و تبیین جنایت‌های رژیم صهیونیستی به شهرستان‌های بزرگ اعزام شده و می‌شوند. راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب، محور وحدت بین مذاهب مختلف و جریان‌های مختلف سیاسی و در سطح کشور است که به امنیت ملی، اقتدار کشور و ارتقای سطح وحدت ملی کمک‌ می‌کند. 
 
شریف در ادامه به حرکت خودجوش اعتراضی مردم کشور پس از خبر شهادت سرداران و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: شهادت سرداران و افسران کشورمان انگیزه ما را برای مبارزه با صهیونیست‌ها محکم‌تر می‌کند. رژیم صهیونیستی برای جبران شکست خود پس از طوفان‌ الاقصی دست به ترور سرداران ما می‌زند.
 
وی ادامه داد: امسال روز جهانی قدس را باید به واسطه توجه ویژه افکار عمومی دنیا به مسئله فلسطین، جهانی بدانیم. انشاءالله امسال روز جهانی قدس متفاوتی را تجربه خواهیم کرد. مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای کنسولگری در دمشق در راهپیمایی روز قدس از ساعت 10 صبح در تهران و از میدان فردوسی انجام می‌شود و سپس برای تشییع و تدفین به زادگاه‌شان منتقل خواهند شد. روز شنبه نیز مراسم تشییع شهد زاهدی در اصفهان، برگزار خواهد شد. 
 
شریف در پایان به بیان مسیر‌های ده‌گانه راهپیمایی در تهران پرداخت و گفت: راهپیمایی روز قدس از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود و در تهران مسیر اول از میدان امام حسین به سمت دانشگاه تهران، میعادگاه نظام جمعه، است. سخنران اصلی مراسم در تهران، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، است و ۳۱ نفر از شخصیت‌های برجسته نیز برای سخنرانی به سایر استان‌ها اعزام می‌شوند‌.
انتهای پیام
captcha