نقش تاریخی جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از مقاومت و گسترش طوفان آزادگان
کد خبر: 4208447
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
رهبران مقاومت در همایش «تریبون قدس» تأکید کردند:

نقش تاریخی جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از مقاومت و گسترش طوفان آزادگان

رهبران جنبش‌های مقاومت اسلامی در منطقه ضمن تأکید براینکه جمهوری اسلامی ایران حماسه‌ای تاریخی در حمایت از مقاومت فلسطین رقم زد تأکید کردند: آنچه در منطقه در جریان است، طوفان آزادگان است و امیدواریم گسترده‌تر و قدرتمندتر شود.

نقش تاریخی جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از مقاومت و گسترش طوفان آزادگان

به گزارش ایکنا، زیاد النخاله در برنامه «تریبون قدس» که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس با حضور رهبران و شخصیت‌های محور مقاومت به صورت ویدئو کنفرانس درحال برگزاری است، افزود: نقش ایران و ملت آن را در پشتیبانی از مقاومت و تلاش برای تقویت گروه های مقاومت ارج می‌نهیم.

وی اضافه کرد: ساکنان غزه با پایداری افسانه‌ای خود در برابر محور شرارت صهیونیستی، آمریکایی و غربی ایستاده‌اند.

نقش تاریخی جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از مقاومت و گسترش طوفان آزادگان

النخاله تصریح کرد: پس از محاصره و گرسنگی دانستیم که برادران مسلمان و عرب ما نمی توانند حتی جرعه‌ای آب به تشنگان برسانند.

وی گفت: از برادران عربمان می‌خواهیم که با ما نیز مانند صهیونیست‌ها رفتار کنند زیرا آن‌ها هرچیزی که برای ما ممنوع کرده‌اند را به آسانی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواستار وحدت مقاومت و میدان برای مقابله و مبارزه با طرح تجزیه منطقه شد.

النخاله بیان کرد: عملیات «طوفان الاقصی» کشورها را غربال کرد و ما هنوز در نیمه راه این نبرد هستیم و همه ما باید با تمام توان، فلسطین را یاری کنیم.

وی افزود: بیایید روز جهانی قدس را عامل افزایش وحدت ملت‌ها، مقاومت و اهداف قرار دهیم.

النخاله اضافه کرد: تأکید می‌کنیم که غزه با ساکنان و مقاومتش باقی می‌ماند و پیروز می‌شود.

دبیرکل جنبش نُجَباء عراق: عملیات علیه دشمن صهیونیستی گسترش می‌یابد

شیخ «اکرم الکعبی»، دبیرکل جنبش نُجَباء نیز طی سخنانی در آیین بزرگداشت روز جهانی قدس که با حضور رهبران و شخصیت‌های محور مقاومت به صورت ویدئو کنفرانس درحال برگزاری است، افزود: مقاومت عراق جزء اساسی محور مقاومت است و مشارکت ما در حمایت از ملت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی از روی یقین است.

نقش تاریخی جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از مقاومت و گسترش طوفان آزادگان

وی اضافه کرد: مقاومت عراق از حامی و پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی یعنی آمریکا نیز غافل نیست و بر تصمیم خود برای پاکسازی عراق از نیروهای آمریکایی مصمم هستیم.

الکعبی گفت: به میدان آوردن بخش محدودی از توان مقاومت، هیمنه آمریکا و اسرائیل را به چالش کشیده و این درحالی است که آن‌ها با تمام توان نتوانسته‌اند زنان و کودکان غزه را به زانو درآورند.

وی بیان کرد: مقاومت عراق، لبنان و یمن تا پایان در کنار مقاومت فلسطین ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی و شریک آمریکایی آن اعلام می‌کنیم که مقاومت تاکنون فقط بخش کوچکی از توانایی خود را به کار گرفته است.

نصرالله: رژیم صهیونیستی در لبه پرتگاه نابودی است

سید حسن نصرالله نیز در این همایش طی سخنانی ویدئویی گفت: آنچه در فلسطین و منطقه در جریان است، طوفان آزادگان است و امیدواریم گسترده‌تر و قدرتمندتر شود.

وی اضافه کرد: دشمن به قطعنامه‌های شورای امنیت و درخواست‌های کشورها و افکار عمومی و قوانین بین‌المللی اهمیتی نمی‌دهد.

نقش تاریخی جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از مقاومت و گسترش طوفان آزادگان

نصرالله گفت: باید برای پیروزی در این نبرد و شکست دادن دشمن صهیونیستی و همه حامیان آن تلاش کنیم و این باید هدف ما باشد.

وی با بیان اینکه جنگ ۳۳ روزه، طرح خاورمیانه جدید و طرح اسرائیل بزرگ را به شکست کشاند، تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را در لبه پرتگاه سقوط و نابودی قرار داده است و نشانه این موضوع به مرور زمان آشکار می‌شود.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: باید بر اهمیت ثبات قدم و پایداری و ایمان به اینکه پیروزی قطعی است، تأکید کنیم و این مربوط به غزه و همه جبهه‌های پشتیبان و شرکت‌کننده در این نبرد است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تصریح کرد: باید برای تأمین همه مؤلفه‌های قدرت به منظور دستیابی طوفان الاقصی به اهداف خود تلاش کنیم و این وظیفه همگان است.

وی افزود: وظیفه ما در روز قدس تبیین نتایج راهبردی عملیات طوفان الاقصی و به‌ویژه شکست‌های راهبردی طرح‌های آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه است. همه تریبون‌ها و رسانه‌های حامی مقاومت باید به تبیین دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی بپردازند و درغیر این صورت، دشمن با تحریف واقعیت‌ها، دستاوردهای تاریخی مقاومت را شکست جلوه می‌دهد.

سید حسن نصرالله در ادامه خاطر نشان کرد: روز جهانی قدس امسال به برکت عملیات طوفان الاقصی با سال‌های گذشته متفاوت است. به مقاومت غزه و صبر و پایداری مردم آن در مقابل ارتش اشغالگران که از هیچ جنایتی دریغ نکرده، درود می‌فرستیم زیرا این مردم یک حماسه تاریخی را رقم زدند. به همه گروه‌های مقاومت در لبنان، یمن و عراق که با وجود تهدیدات به پشتیبانی از غزه ادامه می‌دهند، ادای احترام می‌کنیم. از جمهوری اسلامی ایران به خاطر موضع ثابت و اصولی آن در پشتیبانی از ملت و مقاومت فلسطین تشکر و از سوریه نیز که میزبان و حامی گروه‌های مقاومت در منطقه است و به همین خاطر از سوی دشمن با تهدید روبرو است، قدردانی می‌کنیم.

رهبر انصارالله: تنها گزینه کارآمد در مقابله با دشمن، مبارزه است

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن نیز در همایش «تریبون قدس» در سخنانی به صورت ویدئو کنفرانس، گفت: آمریکا شریک واقعی رژیم صهیونیستی در جنایت‌های این رژیم در حق ملت فلسطین است.

نقش تاریخی جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از مقاومت و گسترش طوفان آزادگان

وی اضافه کرد: اشغالگران پس از ۶ ماه تجاوز و جنایت نتوانسته‌اند به هیچ کدام از اهداف خود در غزه و حتی به یک پیروزی صوری و نمایشی دست یابند.

الحوثی گفت: وظیفه امت اسلامی و در راستای منافع ملی کشورهاست که با تمام توان و امکانات به یاری و پشتیبانی ملت فلسطین بشتابند زیرا این نبرد، معرکه همه امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه برای پشتیبانی بیشتر از ملت فلسطین تلاش می‌کنیم توان موشکی و دریایی خود را افزایش دهیم، اظهار کرد: از هیچ تلاشی برای یاری ملت فلسطین که حماسه بی‌نظیری را به نمایش گذاشته است، دریغ نمی‌کنیم.

هنیه: جنایات رژیم صهیونیستی با مشارکت مستقیم آمریکا انجام می‌شود

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز در این همایش ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: تجاوز و جنایت‌های رژیم صهیونیستی بدون پشتیبانی و مشارکت مستقیم آمریکا به این درجه از وحشی‌گری نمی‌رسید.

وی افزود: امروز قدس در حال سپری کردن یک لحظه تاریخی است و عملیات طوفان الاقصی، امید به پیروزی قطعی و آزادسازی آن را زنده کرد.

وی گفت: مقاومت در همه محورهای نبرد به مبارزه می پردازد و ملت مجاهد و صبور فلسطین، شایسته حمایت و پشتیبانی همه جریان های امت اسلامی است.

هنیه اضافه کرد: در این نبرد، افسانه‌ای که رژیم صهیونیستی درباره خود، ارتش و توانایی‌هایش ساخته بود، بر باد رفت.

وی اظهار کرد: طوفان الاقصی، امت اسلامی را متحد کرد و این اتحاد در وحدت میدان‌ها در لبنان، فلسطین، عراق و یمن و با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران تبلور یافته است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بیان کرد: بر خواسته‌های خود یعنی آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی کامل اشغالگران از غزه و بازگشت آوارگان به مناطق زندگی خود و برداشته شدن محاصره نوار غزه اصرار داریم.

هنیه افزود: جنایت حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن شماری از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران را محکوم می‌کنیم.

وی همچنین خواستار افزایش اعتراض‌ها و اعمال فشار بر دولت‌ها برای ایستادن در کنار فلسطین شد.

انتهای پیام
captcha