دومین وقف گیلان با نیت ترویج فعالیت‌های قرآنی ثبت شد
کد خبر: 4209490
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

دومین وقف گیلان با نیت ترویج فعالیت‌های قرآنی ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: سه نیکوکار تالشی با ثبت یک ساختمان سه طبقه در شهر تالش، دومین وقف گیلان در سال‌جاری را با نیت ترویج فعالیت‌های قرآنی ثبت کردند.

وقف قرآنی در تالش

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، از ثبت دومین وقف قرآنی در سالجاری خبر داد و اظهار کرد: احمد بوداقی و فرجود میزانی زمینی را به همراه مرحوم حاج فرج الله بابایی خریداری و پس از ساخت ملک، ساختمان سه طبقه را به صورت مشارکتی با نیت هزینه برای فعالیت‌های قرآنی و آموزش قرآن وقف کردند.

وی با بیان اینکه ساختمان وقف شده طبق برآورد کارشناسان 63 میلیارد تومان ارزش مالی دارد، افزود: این ساختمان تا حیات واقفان در تولیت آنها بوده و سپس اداره آن به اداره اوقاف و امور خیریه واگذار می‌شود؛ ساختمان وقف شده هم اکنون به عنوان دارالقرآن امام باقر(ع) در حال فعالیت قرآنی و آموزش قرآن است.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به نیات مورد نیاز برای وقف در استان گیلان از جمله حفظ محیط زیست، کمک به ازدواج و اشتغال جوانان، کمک به درمان بیماری‌های خاص و فعالیت‌های قرآنی، گفت: یکی از برکات برگزاری طرح‌هایی مانند آرامش بهاری در ایام نوروز و ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، حضور مبلغان و روحانیون در آستان امامزادگان برای فعالیت‌های فرهگی و تروج سنت حسنه وقف است.

تدینی ظرفیت قرآنی گیلان را قابل ستایش دانست و بیان کرد: حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مسابقات قرآن و محافل قرآنی، کسب رتبه‌های برتر در مسابقات قرآنی و شرکت خیره کننده در صدا و سیما مانند برنامه محفل بیانگر استعداد نوجوانان و جوانان گیلان در قرآن آموزی است.

انتهای پیام
captcha