مخالفت روحانیون مسیحی با مراسم صهیونیست‌ها در قدس
کد خبر: 4209747
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸

مخالفت روحانیون مسیحی با مراسم صهیونیست‌ها در قدس

روحانیون مسیحی فراخوان برگزاری آیین «قربانی کردن گاو سرخ» را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از ردنا، روحانیون مسیحی از کلیساهای مختلف دعوت مؤسسه افراطی معبد برای انجام مراسمی به نام «قربانی گاو سرخ» را محکوم کردند.

انتظار می‌رود این مراسم در بیست و دوم آوریل امسال برگزار شود.

در بیانیه‌ای که توسط بیش از 30 روحانی مسیحی در سراسر جهان امضا شد، آمده است: گزارش‌هایی مبنی بر تلاش‌های مؤسسه معبد، یک سازمان افراطی به تمام معنا است، برای قربانی کردن گاو قرمز منتشر شده است و قرار است صهیونیست‌های مسیحی افراطی در ایالات متحده آمریکا به موسسه کمک کند با کمک صهیونیست‌های مسیحی افراطی در ایالات متحده وجود دارد.

در این بیانیه تأکید شده است که این طرح‌ها بازتاب‌های زیادی دارد و بخشی از برنامه‌های مؤسسه معبد است و صهیونیست‌های مسیحی بیش از همکاران یهودی خود برای ساخت معبد سوم از آن حمایت می‌کنند. این درحالی است که اجرای برنامه‌های این گروه مستلزم جابجایی یا تخریب مسجد الاقصی از جمله قبه الصخره در داخل حرم شریف است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این طرح نه تنها توهین بزرگی به همزیستی ادیان متعدد در قدس است، بلکه دعوتی برای جنگی منطقه‌ای، اگر نگوییم جهانی، است. این طرح که سال‌ها در حال آماده‌سازی بوده است، وضعیت اسرائیل و فلسطین را از یک درگیری سیاسی به یک درگیری مذهبی تبدیل می‌کند که هیچ راه حلی در میدان ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این وظیفه مؤمنان است که علیه افراط‌گرایان متحد شوند. در مواجهه با این جنون، ما از همه افراد خیرخواه می‌خواهیم که این طرح مؤسسه معبد را محکوم کنند. چنین اقداماتی در گذشته انجام شد، اما بی فایده است. آنها چیزی جز تشدید نفرت، بی‌ثباتی و خشونت به دست نمی آورند.

انتهای پیام
captcha