پلیس بر اساس وظایف قانونی خود با ناقضان قانون عفاف و حجاب برخورد می‌کند
کد خبر: 4210359
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

پلیس بر اساس وظایف قانونی خود با ناقضان قانون عفاف و حجاب برخورد می‌کند

فرمانده انتظامی استان فارس از آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب در شهر شیراز خبر داد و گفت: پلیس بر اساس وظایف قانونی خود با ناقضان قانون عفاف و حجاب برخورد قانونی می‌کند.

برنامه نگاه روز، شبکه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی فارس امروز، 26 فروردین با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه روز» صدا و سیمای مرکز فارس، اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان فارس با توجه به مطالبه‌گری مردم و بر اساس قانون، طرح عفاف و حجاب را از روز شنبه، 25 فروردین‌ماه در همه معابر و اماکن عمومی شهر شیراز آغاز کرده است.

وی افزود: از شهروندان به ویژه دختران و بانوان گرانقدر درخواست می‌شود به منظور حفظ ارزش‌های اخلاقی و هنجار‌های جامعه، موازین اخلاقی و حریم عفاف و حجاب را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پلیس بر اساس وظایف قانونی خود با ناقضان قانون عفاف و حجاب برخورد قانونی می‌کند، گفت: انتظار می‌رود شهروندان ضمن رعایت هنجارهای ایرانی- اسلامی از جمله عفاف و حجاب  از هر نوع رفتاری که مطلوب جامعه نیست، بپرهیزند.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اقدامات و عملکرد پلیس در ایام نوروز، گفت: پلیس در نوروز سال 1403 با شعار «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت»، در راستای تامین و ارتقا امنیت و آرامش مردم و خدمت رسانی مضاعف به مردم و مسافران نوروزی همه تلاش خود را به کار بست.

وی افزود: در ایام نوروز با کاهش 14 درصدی وقوع سرقت و همچنین افزایش 33 درصدی کشفیات سرقت در استان فارس مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: همراهی مردم در اجرای طرح به ویژه کاهش محسوس سرعت وسایل نقلیه بسیار تأثیر گذار بوده است به نحوی که در این رابطه آمار تخلفات سرعت غیر مجاز به میزان 10 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه بالغ بر 30 میلیون تردد در جاده‌های استان فارس ثبت شده است، به میزان 40 درصد جانباختگان حوادث ترافیکی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

انتهای پیام
captcha