160 هزار خادم‌یار در کشور فعالیت می‌کنند
کد خبر: 4211027
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی:

160 هزار خادم‌یار در کشور فعالیت می‌کنند

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی از همکاری 160 هزار خادم‌یار از سطح کشور خبر داد.

محمد حسین استاد آقابه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدحسین استادآقا در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با تشریح ساختار سازمان‌های مختلف آستان قدس رضوی گفت: شبکه خادم‌یاری آستان قدس رضوی در همه استان‌ها نمایندگی دارد و 160 هزار خادم یار فعال کد دار در این خصوص با آستان قدس همکاری می‌کنند.

وی بیان کرد: این خادم‌یاران بعد از اینکه خدمات مورد نظر را در منطقه سکونت خود به نیازمندان ارائه می‌کنند، نسبت به ثبت آن‌ها در سامانه آستان قدس اقدام و چند بار در سال به زائران در آستان قدس خدمات ارائه می‌کنند.  

استادآقا اظهار کرد: آستان قدس رضوی از سال‌های گذشته علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی، برنامه‌های دیگری را در خراسان جنوبی انجام داده که از جمله آن‌ها توزیع 200 سری جهیزیه در سال گذشته است که از این تعداد 82 سری آن در سرایان توزیع شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های اجرایی، آستان قدس رضوی کارهای مشترکی را انجام می‌دهد، افزود: بسته‌هایی را بین هزار و 500 مادر باردار تا زمان شش‌ماهگی کودکان توزیع می‌کنیم .

وی بیان کرد: با همکاری استانداری خراسان جنوبی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان روند اجرای مدرسه مهر شهر بیرجند سرعت خواهد گرفت. 

استادآقا اظهار کرد: توسعه مجتمع خدماتی، رفاهی دیهوک و احداث مجتمع خدماتی، رفاهی و نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور _ دیهوک با همکاری استانداری و دیگر دستگاه های مربوط اجرایی خواهد شد.

در ادامه این دیدار مشاور ارشد مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی گفت: 22 مجتمع خدماتی رفاهی آستان قدس در نقاط مختلف کشور احداث شده که هشت مورد آن در خراسان جنوبی ایجاد شده است. 

احمد موهبتی افزود: با توجه به ضرورت موجود در دیگ‌رستم هم قرار است، مجتمع خدماتی رفاهی توسط آستان قدس احداث شود. 

همچنین امروز توافق‌نامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، نمازخانه میان راهی امام رضا(ع) در محور راور _ دیهوک (منطقه دیگ رستم) توسط جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس امضا و مبادله شد.

بر این اساس مقرر شد، مجتمع فرهنگی، رفاهی و نمازخانه میان راهی امام رضا(ع) در محور راور _ دیهوک (منطقه دیگ‌رستم) در مدت زمان یک سال با هدف فراهم کردن امکانات مناسب در مسیر زائران و مسافرانی که از استان‌های جنوبی کشور قصد عزیمت به مشهد مقدس و زیارت مرقد منور علی بن موسی الرضا(ع) را دارند، ایجاد شود.

برای انجام این کار هر یک از طرفین، شامل استانداری خراسان جنوبی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس، اعتباری به مبلغ 150 میلیارد تومان اعتبار تأمین خواهند کرد.

استانداری خراسان جنوبی متعهد شد علاوه بر تأمین زمین، زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کند و بنیاد کرامت رضوی هم عملیات اجرایی این پروژه را تا مرحله تکمیل و بهره‌برداری و ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی به عهده دارد.

انتهای پیام
captcha