جهادگران در ۱۷۵ نقطه خراسان‌جنوبی خدمات‌‌رسانی کردند
کد خبر: 4211774
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

جهادگران در ۱۷۵ نقطه خراسان‌جنوبی خدمات‌‌رسانی کردند

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: نوروز امسال و ماه رمضان جهادگران در ۱۳۰ نقطه روستایی و ۴۵ نقطه شهری استان در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی کردند.

مهدی هنری، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی، سوم اردیبهشت‌ماه در سخنانی اظهار کرد: ۲۵ هزار و ۴۴۹ خدمت توسط گروه‌های جهادی در نوروز و ماه مبارک رمضان ارائه شد که ارزش ریالی خدمات بیش از ۷۳ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: ۳۸۵ اردوی جهادی در این مدت برپا شد و سه هزار و ۹۳۳ جهادگر شامل دو هزار و ۱۲۰ نفر برادر، یک هزار و ۸۱۳ نفر خانم مشغول خدمات رسانی بودند.

هنری بیان کرد: عرصه‌های فعالیت جهادگران شامل عمرانی، فرهنگی و تبیینی، آموزشی، پزشکی، دامپزشکی، فنی و مهارتی، خدمت مؤمنانه، کشاورزی و میز خدمت می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا‌(ع) خراسان‌‌جنوبی گفت: با توجه به شعار سال جدید، طرح جامع «اقتصاد به توان مردم» رونمایی می‌شود، اگرچه بسیج با توجه به ارتباط و تعاملی که با شبکه‌های مردمی تا پایین‌ترین رده در روستاها دارد تاکنون اقدامات خوبی در حوزه مردمی کردن اقتصاد انجام داده است.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع، روش و نوع به‌کارگیری مردم در طرح‌های حوزه اقتصادی است، افزود: روش مشارکت مردم نیاز به جلسات هم‌اندیشی، تبادل‌نظر و استفاده از ظرفیت‌های مختلف دارد که باید کار علمی و تجربی انجام داد تا براساس تجربیات مردم بتوان امور را پیش برد.

هنری گفت: امر مردمی کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نخواهد رسید و مطمئناً نیاز به این دارد که نیازهای هر منطقه برای نحوه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد تعریف شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا‌(ع) خراسان‌جنوبی بیان کرد: طرح جامع اقتصاد به توان مردم در قالب زنجیره ارزش است و نقش مردم را در حلقه‌های مختلف این زنجیره از تأمین، تولید، توزیع، تبدیل و تجارت بیان کرده و برای هر موضوع نحوه مشارکت مردم در طرح تعریف شده است.

انتهای پیام
captcha