کتاب «حماسه چزابه» به چاپ سوم رسید
کد خبر: 4211860
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰

کتاب «حماسه چزابه» به چاپ سوم رسید

کتاب «حماسه چزابه» شامل خاطراتی از رزمندگان لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تألیف عصمت دهقانی به چاپ سوم رسید.

چاپ کتاب «حماسه چزابه»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، کتاب «حماسه چزابه» شامل خاطراتی از رزمندگان لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تألیف عصمت دهقانی به چاپ سوم رسیده است.

چاپ اول این کتاب 184 صفحه‌ای را  انتشارات هاویر در سال 1400 با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان انجام داد.

در بخشی از متن کتاب فرج‌الله قاسمیان روایت کرده است: «عده‌ای از نیروها با منطقه آشنا نبودند با این حال عشق و علاقه فراوانی به نبرد با دشمن داشتند. ولی موقعیت زمینی اجازه آرایش درست را به آن‌ها نمی‌داد. 

دشمن عده‌ای از ما را شهید و مجروح کرد. گروهی هم بودند که روی مین رفتند و شهید و مجروح شدند. آقای «مدهنی» معاون گردانمان بود که جا ماند گروهی از بچه‌ها گفتند که روی مین رفته و شهید شده است؛ عده‌ای هم گفتند تیر خورده است.

آن عملیات ایذایی بود و قصد نداشتیم مستقر شویم بنابراین عقب‌نشینی کردیم. معاون گردان در مورد عملیات با ما صحبت می‌کرد و وظایف‌مان را تشریح می‌کرد. آن شب اسیر نگرفتیم. هر موقع اسیر می‌گرفتیم رفتارمان با آن‌ها بسیار عالی بود.»

انتهای پیام
captcha