فعالیت بیش از ۱۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4212114
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲

فعالیت بیش از ۱۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی

محسن رضایی گفت: بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعالیت دارند که ۱۰۶ هزار نوجوان عضو این مراکز هستند.

کانون فرهنگی هنری مساجدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌ غربی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون‌های مساجد در استان گفت: ۱۰۶ هزار نوجوان عضو این مراکز بوده و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری را در مساجد آذربایجان غربی انجام می‌دهند.

وی افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، در سال گذشته به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌ غربی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش به‌سزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون در سال گذشته ایجاد شده که اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌ غربی ادامه داد: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

انتهای پیام
captcha