تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم
کد خبر: 4212336
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
وزیر تعاون:

تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم

سیدصولت مرتضوی گفت: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار امروز با کارگران، تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم.

منتخبین کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوندبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدصولت مرتضوی، پنجشنبه ۶ اردیبهشت در نشست هم‌اندیشی با منتخبین سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه با گرامیداشت یاد شهدای کارگر، گفت: تلاش در جهت تأمین معیشت خانواده، مانند جهاد در راه خداست.

وی با تأکید بر اینکه کار بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند، افزود: کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وزیر کار با بیان اینکه به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم و توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، گفت: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار امروز با کارگران، تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم.

مرتضوی بیان کرد: امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحد‌های تولیدی پدیدار می‌شود و همه توان دولت در این راستا به همگرایی رسیده است.

وی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و توجه به جهش تولید با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتدار امروز کشور را مرهون مجاهدت کارگران عنوان کرد و افزود: همه این موارد با سرپنجه تدبیر و تخصص نخبگان کارگری محقق شده است.

مرتضوی با اشاره به معرفی منتخبین کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان گفت: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید به خوبی دنبال شود.

وی برگزیدگان جشنواره امتنان را سفیران جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید خطاب قرار داد و تأکید کرد: در حوزه‌های فولاد، انرژی، معادن، پزشکی، کشاورزی و ... کارگران نمونه باید راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

مرتضوی افزود: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شد که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحد‌ها احیا شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حوزه مسکن کارگران هم می‌توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد و می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری باشیم.

در ابتدای این نشست جمعی از برگزیدگان جشنواره امتنان، دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میان گذاشتند.

انتهای پیام
captcha