تجلیل از معلمان نوآور و تربیت‌محور
کد خبر: 4212860
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
همزمان با گرامیداشت هفته معلم؛

تجلیل از معلمان نوآور و تربیت‌محور

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تشریح برنامه‌های گسترده بزرگداشت هفته معلم از تجلیل از معلمان نوآور و تربیت‌محور خبر داد.

سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، امروز 9 اردیبهشت در نشست خبری بزرگداشت هفته معلم که در یکی از مدارس حاشیه شهر مشهد برگزار شد با اشاره به روایات رسیده در خصوص فضائل علم و عالم اظهار کرد: اندیشمندان بر این امر قائل هستند که تعلیم و تربیت کاری است خدایی و امام راحل فرمودند که معلمان ادامه‌دهنده راه پیامبران هستند، لذا در این راستا توفیق خادمی معلمان در استان خراسان رضوی را داریم و بر اساس سخنان رهبری عبور از گردنه‌های پیشرفت بدون آموزش و پرورش ممکن نیست و این سخنان نشان از اهمیت آموزش و پرورش و تأثیر معلمان در جامعه دارد.

وی بیان کرد: بزرگداشت معلم یکی از مهمترین رویدادهاست و ما در این روز یکی از اساتید اندیشمند و عالم یعنی استاد شهید مطهری را از دست دادیم، آن دوران که کوردلان به هر نحوی به دنبال حذف نخبگان و برجستگان بودند تا انقلاب را از پای درآورند، اما پایداری امام(ره)، مسئولان و ملت انقلابی باعث شد انقلاب اسلامی هر روز در جهان جوششی تازه و نو داشته باشد و با گذشت هر سال از انقلاب در ابعاد مختلف یک گام به جلو پیش برود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: جایگاه انقلاب اسلامی امروز در جایی است که کسی جرأت تهدید ندارد و امروز انقلاب اسلامی با برترین توانمندی‌ها در جایگاه بلند ایستاده و این راه را تا فتح قله‌ها همچنان ادامه خواهد داد.  آموزش و پرورش خراسان رضوی به‌عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه دولتی با یک و نیم میلیون دانش‌آموز و 100 هزار همکار فرهنگی در سال‌های اخیر افتخارات بزرگی را رقم زده است.

وی ادامه داد: همچنان که آموزش و پرورش در موفقیت‌های دولت سیزدهم هم افتخارات داشته و هم اثرگذار بوده در استان هم اقداماتی را برای اولین بار انجام داده که در جایگاه خود بی نظیر بوده است. استخدامی که آموزش و پرورش در سال جاری دارد در طول تاریخ انقلاب نداشتیم و در این راستا بیش از 10 هزار همکار به مجموعه آموزش و پرورش افزوده خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته گرامیداشت معلم گفت: برنامه‌های تدارک دیده شده از ۱۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد که البته قبل از هفته معلم به دلیل حجم بالا و گسترده برنامه‌ها آغاز شده و تا بعد از هفته معلم ادامه دارد.

شوشتری افزود: اولین برنامه بزرگداشت هفته معلم همزمان با ۱۱ اردیبهشت ماه و با نواختن زنگ سپاس به نشانه سپاس از همکاران فرهنگی آغاز می‌شود و در روز 12 اردیبهشت مراسم تجدید پیمان با امام و شهدا  و مراسم سراسری بزرگداشت هفته معلم را داریم و تعدادی از معلمان دیدار با رهبری خواهند داشت.

وی گفت: در سومین روز هفته معلم مراسم تقدیر از معلمان پیشکسوت و تأثیرگذار برگزار خواهد شد، همچنین در روز جمعه و چهارمین روز بزرگداشت هفته معلم، مراسم سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و بزرگداشت معلمان فقید در دستور کار است. تجلیل از معلمان نوآور و تربیت‌محور، معلمان جهادگر و ورزشکار و هنرمندان عرصه تعلیم و تربیت در طول هفته معلم صورت می‌گیرد.

شوشتری اظهار کرد: صحبت در خصوص معلمان نمونه بحث گسترده‌ای است که ماه‌هاست شروع شده و مراسم تجلیل منحصر به فرد خواهد بود، این تجلیل از مدارس شروع شده و با رأی کمیته‌های همکاران در مدارس و آراء دانش‌آموزان در سامانه داوری انجام شد و در این راستا بیش از ۸۲۰۰ نفر از معلمان به مناطق آموزش و پرورش معرفی شدند و این تعداد بر اساس شرایط پیشرفته نسبت به قبل مورد ارزیابی قرار گرفته و از مجموع آنان ۱۴۷ نفر به استان و ۹ نفر به عنوان منتخبان به بخش کشوری معرفی شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از مجموع کل معلمان سراسر کشور 20 نفر به عنوان معلمان نمونه انتخاب شدند که از بین منتخبان معلمان نمونه کشوری، یک نفر از شهرستان تربت جام در مقطع متوسطه اول است که این یک افتخار برای خراسان رضوی است.

انتهای پیام
captcha