الحاق شاخه نظامی مجلس اعلای عراق به نیروهای مسلح
کد خبر: 3673541
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

الحاق شاخه نظامی مجلس اعلای عراق به نیروهای مسلح

گروه بین الملل: مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز(26 آذرماه) از گردان‌های «عاشوراء» به‌عنوان شاخه نظامی این مجلس خواست که تحت فرماندهی حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق قرار گیرند.

کناره‌گیری لشکر عاشوراء از جهت‌گیری سیاسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری النور نیوز؛ مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه‌ای، از شاخه نظامی این جنبش خواست که ارتباطات سیاسی خود را با این مجلس منفک و تحت فرماندهی حیدرالعبادی، به‌عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح قرار گیرد.

در این بیانیه آمده؛ مجلس اعلامی اسلامی عراق در کنار دولت عراق و نیروهای امنیتی با تمام قوا برای مقابله با تروریسم و برخورد با عناصر رعب و وحشت تا برقراری امنیت و آرامش در این کشور خواهد ماند.

در این بیانیه همچنین با تأکید بر این که دولت باید چارچوب قانونی حمل سلاح باشد، بر ضرورت مشارکت برای تحقق این امر تأکید شده است.

در این بیانیه تأکید شده که مجاهدان گردان‌های «عاشوراء» باید برای حفظ جایگاه والای خود، هرگونه ارتباطات سیاسی با مجلس اعلای اسلامی عراق را قطع و تحت امر نخست‌وزیر عراق قرار گیرند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت ایستادگی در کنار دولت عراق برای مبارزه با فساد تأکید و از دولت عراق خواسته شده نبرد با فساد را با دوراندیشی و دوری از هرگونه جهت‌گیری‌ سیاسی مدیریت کند.

یادآور می‌شود، گردان‌های «عاشوراء» وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق در خردادماه 1393 و با ۵۰ هزار نفر عضو اعلام موجودیت کرد و مبارزه با عناصر داعش و تروریست‌ها از اهداف تشکیل این گردان نظامی بود/.

captcha