پرونده آوارگان روهینگیا روی میز شورای امنیت
کد خبر: 3727262
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

پرونده آوارگان روهینگیا روی میز شورای امنیت

گروه بین‌الملل ـ وضعیت آوارگان مسلمان روهینگیا، اول مردادماه سال جاری در نشست ویژه شورای امنیت بررسی می‌شود.

پرونده آوارگان روهینگیا روی میز شورای امنیت

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ الوف اسکوگ، نماینده سوئد در سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، با اعلام این خبر تصریح کرد: کریستین شرانر بوگنر، نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور میانمار در این نشست نخستین یافته‌های خود در ارتباط با بحران آوارگان روهینگیایی را بیان می‌کند.

وی ضمن ابراز امیدواری به این که همه اعضای شورای امنیت برای بهبود شرایط بازگشت پناهندگان روهینگیایی از بنگلادش به میانمار تلاش کنند، گفت: این نیازمند ایجاد اعتماد میان پناهندگان و حکومت میانمار است که هم اکنون متاسفانه این اعتماد وجود ندارد.

اسکوگ در ادامه افزود: من کاملا دلیل عدم تمایل پناهندگان روهینگیایی به کشور خود را می‌فهمم و اعتقاد دارم ما باید به بنگلادش و مناطقی که در «کاکس بازار» پذیرای این پناهندگان هستند، کمک کنیم.

 وی در ارتباط با دلیل درخواست تشکیل نشست شورای امنیت با موضوع پناهندگان میانمار، تصریح کرد: ما می‎خواهیم با برگزاری این نشست، فشارها برای تحقق زندگی کریمانه برای هر فرد میانماری از جمله اقلیت‌ها ادامه داشته باشد.

یادآور می‌شود؛ در 25 آگوست سال 2017(سوم شهریورماه 1396) ارتش میانمار و شبه نظامیان تندروی بودایی حملات وحشیانه‎ای را علیه مسلمانان اقلیت روهینگیا در ایالت راخین آغاز کردند که این حملات از سوی سازمان ملل متحد پاکسازی نژادی نام گرفت و دست کم 9 هزار کشته برجای گذاشت و منجر به فرار بیش از 700 هزار روهینگیایی که 60 درصد از آنها را کودکان تشکیل می‎دادند، به مرزهای شد.

حکومت میانمار، اقلیت روهینگیا که به تعبیر سازمان ملل مظلوم‌ترین اقلیت در جهان هستند را مهاجران غیر قانونی می‌داند که از بنگلادش به این کشور آمده‌اند.

انتهای پیام

 

captcha