انتشار «مردی با آرزوهای دوربرد» همزمان با عملیات وعده صادق
کد خبر: 4210511
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
برای دهه هشتی‌ها و نودی‌ها

انتشار «مردی با آرزوهای دوربرد» همزمان با عملیات وعده صادق

کتاب «مردی با آرزوهای دوربرد»؛ زندگینامه شهید حسن طهرانی‌مقدم؛ مردی که گفته بود: «روی قبرم بنویسید، اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند.» توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایکنا؛ شاید بعضی از ما شامگاه 25 فروردین؛ زود خوابیدیم و اطلاع نداشتیم قرار است عملیات «وعده صادق» رقم بخورد. اما حالا همه می‌دانند که یگان و قدرت موشکی ما چه کاری را انجام داده است.

ماجرای «طوفان‌الاقصی» و اکنون «وعده صادق» این نکته را به همه دنیا نشان داد که از هیبت پوشالی اسرائیل چیزی نمانده است. اتفاق شامگاه 25 فروردین را مرهون زحمات یک شهید و همکارانش هستیم که گفته بود: «روی قبرم بنویسید، اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند.»

کتاب «مردی با آرزوهای دوربرد» روایت‌هایی از زندگی این مرد بزرگ است. مردی که بُرد آرزوهایش از بُرد موشک‌هایش بلندتر بود. موشک‌هایی که در عملیات وعده صادق در قلب سرزمین‌های اشغالی نشست. مردی که در آغاز راه (به قول خودش) فرق بین لوله و تفنگ را نمی‌دانست و در انتها بر قله‌های تکنولوژی موشکی قدم می‌زد و دنیا را انگشت به دهان و دشمن را عصبانی کرده بود.

«مردی با آرزوهای دوربرد» روایتی مستند از زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم به قلم فائضه غفارحدادی است که برای رده سنی نوجوان نوشته شده است. غفارحدادی که پیش از این کتاب موفق «خط مقدم» را به رشته تحریر درآورده بود، اینبار زندگی شهید طهرانی‌مقدم را به گونه‌ای تازه نوشته، تا دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها هم با این شهید عزیز آشنا شوند. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: بعضی‌ها فکر می‌کردند حاج حسن(طهرانی‌مقدم) آخرِ اعتماد به نفس است؛ ولی واقعیت این بود که حاج حسن قائل به درستی سنت‌های الهی بود. واقعا باورشان داشت. تا می‌گفتند فلان کشور فلان کارِ پیچیده و بهت‌انگیز را کرده، می‌گفت: «خدارو شکر. پس ما بهتر از اونا می تونیم همون کار رو بکنیم!»

گاهی که تعجب و انکارِ ‌توی صورتشان را می‌دید ادامه می‌داد: «به دو دلیل این کار برا ما راحت‌تره. یکی اینکه خیال‌مون راحته این کار شدنیه. دوم اینکه ما شیعه هستیم و سهمیه‌ نصرت الهی به ما تعلق می‌گیره نه به اونا که مسلمون نیستند!»

انتشار «مردی با آرزوهای دوربرد» همزمان با عملیات وعده صادق

انقلاب؛ جوان انقلابی می‌خواهد

این درست که سال 57 انقلاب بود و مردم درست روی پیچِ تاریخ ایستاده بودند و اگر رهایش می‌کردند می‌‌رفت توی دل بیگانه و معلوم نبود دوباره کی بپیچد سمت استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی. و این هم درست که انقلاب کردن کار و زحمت و بی‌خوابی و جوان انقلابی می‌خواهد.

 ولی مگر یک جوان تک و تنهای 19 ساله چه‌قدر می‌خواست تأثیرگذار باشد؟ اصلا یک نفر کم و زیاد چه تأثیری بر اراده‌ی مردم داشت؟ مگر انقلاب پیروز نمی‌شد اگر آن روزها حسن آقا آن تصمیم انقلابی را برای زندگی‌اش نمی‌گرفت و همراه عموزاده‌هایش می‌رفت فرانسه و کانادا؟ اهل ریسک نبود که بود. ماجراجو نبود که بود. استعداد رشک‌برانگیز و نمره¬های بالا و هوش سرشار نداشت که داشت. موهای فرفری بلندِ روشنفکری نداشت که داشت. شلوارِ تنگ دمپا گشاد و بلوز چهارخانه چسبان نمی‌پوشید که می‌پوشید.

این اثر در 96 صفحه در قطع پالتویی و با قیمت 60 هزار تومان برای دومین‌بار در کمتر از یک ماه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام
captcha