ششمین همایش «شیرخوارگان مهدوی» در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 1316214
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۶
به همت کانون شیفتگان قائم(عج) بوشهر؛

ششمین همایش «شیرخوارگان مهدوی» در بوشهر برگزار شد

گروه خبرنگاران افتخاری/ حامد فکوری: ششمین همایش «شیرخوارگان مهدوی» روز 19 آّبان‌ماه به همت کانون شیفتگان قائم(عج) استان بوشهر با حضور بیش از پنج هزار خردسال به همراه مادرانشان در مصلای نماز جمعه بوشهر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در بوشهر، ششمین همایش «شیرخوارگان مهدوی» که هر ساله به یاد طفل صغیر دشت کربلا حضرت علی‌اصغر(ع) و به همت کانون شیفتگان قائم(عج) استان و با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) بوشهر برگزار می‌شود، روز گذشته، 19 آبان‌ماه با حضور بیش از پنج هزار خردسال بوشهری که به همراه مادرانشان آمده بودند، با پوشیدن لباس‌های سبز و سربندهای منقش به نام اهل بیت(ع) با هدف تکریم حماسه شیرخواره شهید حریم اهل بیت حضرت علی اصغر(ع) به عنوان بزرگترین سند مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و به نمایش گذاردن ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی جهت انتقال اصل پیام عاشورا، در مصلای جمعه شهر بوشهر برگزار شد.



در این آئین پس از قرائت قرآن کریم، حجت‌الاسلام احمد پاک‌نهاد، معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه بوشهر اظهار کرد: امام حسین(ع) کودک شیرخواره‌اش را در صحنه کربلا آورد تا به همه مردم عالم اعلام کند، این یزیدیان نه‌ تنها پسر پیامبر(ص) را به جرم امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسانده‌اند، بلکه هیچ عاطفه و انسانیتی ندارند حتی به کودک شش‌ ماهه‌اش نیز رحم نکردند .



معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه افزود: ندای نهضت حسینی(ع) در کالبد وجود شیعیان جهان به ویژه شیعیان ایران اسلامی طنین‌انداز شده و روز بروز این عشق در دل مردم بیشتر می‌شود.



پاک‌نهاد با بیان اینکه مادران بوشهری ارادت خودشان را به مادران درد کشیده واقعه کربلا نشان دادند، عنوان کرد: حضور نوزادان در این محافل معنوی، روح و جسم این فرشتگان را با اهل بیت(ع) مأنوس می‌کند.



وی افزود : در واقع این سرباز شش‌ ماهه کربلا حضرت علی‌اصغر(ع) با شهادتش یزیدیان را رسوا کرد و ضلالت و فساد و قدرت‌طلبی آنان را برای همه مردم عالم آشکار کرد .



این کارشناس مذهبی دهه محرم را فرصتی الهی برای انسان‌ها دانست و گفت: عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یک عشق خودجوش و ذاتی است که علاوه بر وجود مسلمانان در دیگر مذاهب نیز به چشم می‌خورد.



معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه با اشاره به شعار غلط فرزند کمتر، زندگی بهتر، گفت: ائمه معصومین(ع) به عنوان چراغ هدایت، راه را برای شیعیان و پیروان خود نشان داده‌اند و ما نیز با الگوگیری از سیره عملی خاندان معصومین(ع) و عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب، تکثیر نسل شیعه و ولایی را باید تقویت کنیم.



مدرس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر همچنین، مسئله تحدید نسل را از حربه‌های دشمنان ایران اسلامی دانست و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: افزایش تولید نسل توسط خانواده‌های جوان و مسلمان استمرار راه ائمه معصومین(ع) بوده و مورد افزایش برکات الهی در زندگانی ما خواهد شد.



پاک‌نهاد با اشاره به وظیفه خطیر والدین برای تربیت روحی و معنوی فرزندان وکودکان خود تصریح کرد: آشنایی و انس گرفتن روح فرزندان از بدو تولد با مکتب و اهداف ائمه اطهار(ع) به یقین سعادت دنیوی و اخروی را برای این عزیزان در بر خواهد داشت.



در ادامه این آیین معنوی که بیش از پنج هزار کودک شیرخواره و بالغ بر سه هزار نفر از بانوان بوشهری حضور داشتند، سیدمهدی عطایی و عبدالرضا احمدی‌باغکی، از  مداحان اهل بیت‌(ع) در وصف وقایع کربلا و شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) به مداحی و نوحه‌سرایی و شروه‌خوانی پرداختند.



یادآور می‌شود، تعزیه‌خوانی، قرائت سوگندنامه، نوای لالایی برای طفل صغیر دشت کربلا از دیگر برنامه‌های ششمین همایش شیرخوارگان مهدوی بود.

captcha