تجلیل از رسانه برتر عرصه وقف + عکس
کد خبر: 4173578
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
در دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف انجام شد؛

تجلیل از رسانه برتر عرصه وقف + عکس

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی از ۱۵۰ نفر خادمان ضیافت‌خانه‌ شهدای مدافع حرم در دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف تجلیل شد.

دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف 

به گزارش ایکنا از بوشهر، از خادمین ضیافت‌خانه‌های اربعین حسینی و رسانه‌ها و یاوران وقف، در دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف که در مصلای نمازجمعه واقع در محله ایثار منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد تجلیل به عمل آمد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در این همایش استانی اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که انسان در دنیا و آخرت نیازمند است محبت الهی است یعنی خداوند به این شخص محبت داشته و محبوب خدا باشد. شخص نیز از آثار محبت خدا بهره‌‍مند باشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که محبت علاقه تمام‌عیار انسان به یک شی است اما اگر پیوند ناگسستنی شد، به مودت تبدیل می‌شود، افزود: همیشه آرزوی انسان‌های بزرگ این بوده که شامل مودت شوند. و خداوند نیز می‌فرماید برای این کار انسان باید اهل ایمان بوده و عمل صالح داشته باشد و یکی از اعمال صالحی که منبعث از ایمان است وقف است و کسی که وقف می‌کند نشان از ایمان اوست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه در هر شرایطی وقف یکی از اعمال صالح و نتیجه آن مودت است،  گفت: یکی از ویژگی‌های وقف مانایی آن است ولو اینکه انسان از دنیا برود؛ لذا اگر می‌خواهیم بعد از مرگ هنوز باشیم و عمل صالح داشته باشیم، وقف انجام دهیم. اولین افرادی که باید به وقف عمل کنند افرادی هستند که از وقف سخن می‌گویند، آن وقت کلامشان نافذ خواهد بود. افراد دیگر ائمه جماعات می‌باشند چون اهل ایمان هستند و در زمان اذان بهترین کار را انجام می‌دهند و آن نماز جماعت است.

وی با بیان اینکه دنیا محل زاد و توشه جمع کردن برای آخرت است و نه زاد و توشه جمع کردن برای ماندن در دنیا، گفت: یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ائمه جماعات داده ایمان و عمل صالح در انجام نماز است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری اظهار کرد: وقف در جامعه تبلیغ و نهادنیه شود و در رابطه با نماز وظیفه روحانیت آباد کردن مساجد است که این آبادی با اقامه نماز است.

استاد درس اخلاق مدرسه علمیه معصومیه(س) گفت: در شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در رابطه با نماز ظهر و عصر مواردی مطرح شد که اداراتی که در کنار آنها مسجد قرار دارد کارمندانشان در این اداره نماز بخوانند، لذا می‌طلبد این موضوع پیگیری شود.

تجلیل از رسانه برتر عرصه وقف 

یادآور می‌شود، در این همایش از ایکنا بوشهر و همچنین از ۱۵۰ نفر از خادمین ضیافت‌خانه‌های شهدای مدافع حرم اربعین حسینی، ائمه جماعات مساجد و هیئت امنای بقاع متبرکه از سوی اوقاف و امورخیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد تجلیل شد.

دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف در بوشهر

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha