نفرات برگزیده جشنواره قرآنی «مدهامتان» کرمانشاه تجلیل شدند
کد خبر: 4031097
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

نفرات برگزیده جشنواره قرآنی «مدهامتان» کرمانشاه تجلیل شدند

نفرات برگزیده چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» کرمانشاه امروز در آئینی تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور کانون‌های مساجد کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آئین تجلیل از ۲۰ نفر از برگزیدگان چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» کرمانشاه ظهر امروز، ۴ بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد استان کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد استان کرمانشاه با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، اظهار کرد: نسل بشریت از طریق مادر تداوم پیدا می‌کند و هر انسان فاخری در این دنیا خلق شده چه مرد و چه زن توسط یک مادر به دنیا آمده و توسط یک مادر پرورش یافته است.

وی با بیان اینکه در تاریخ ما نداریم که وحی به کسی به غیر از پیامبران نازل شده باشد و این وحی رابط بین خدا و پیامبران و آن هم برخی پیامبران الهی بوده و خداوند پس از رحلت رسول اکرم(ص) وحی را بر حضرت زهرا(س) نازل فرموده‌اند، گفت: وحی بر حضرت زهرا(س) می‌شود و این یکی از نکات مهم است و در تاریخ ما نداریم که مادری به اسم پدر شناخته شود و تعبیر پیامبر اکرم(ص) جای تأمل دارد که از عنوان ام ابی‌ها برای حضرت زهرا(س) استفاده می‌کنند چرا که مادر مظهر تمام خوبی‌های عالم است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: بنابراین استفاده از ام ابی‌ها برای حضرت زهرا(س) نشانگر آن است که پیامبر(ص) به چه میزان به این بانوی بزرگ توجه داشته‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه درادامه با اشاره به مسابقات قرآنی مدهامتان، افزود: چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان نیز برگزار شده و امروز از نفرات برتر این مسابقات در استان کرمانشاه تجلیل می‌شود.

وی به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره از مسابقات که فراخوان برگزاری آن اعلام شده از استان کرمانشاه بیش از ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند در این بحث دومین استان در کشور هستیم.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: به هر میزان که به قرآن خدمت کنیم، کم است و این استان توانسته در ابعاد مختلف قرآنی موفق باشد و توانسته‌ایم در کشور بدرخشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه در بحث ستاد فهما در پایان، گفت: خوشبختانه در این بخش استان کرمانشاه در رده سوم قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha