نشست برنامه‌‌ریزی کنگره ملی بزرگداشت بی‌بی حکیمه‌(س) در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 1326391
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶

نشست برنامه‌‌ریزی کنگره ملی بزرگداشت بی‌بی حکیمه‌(س) در یاسوج برگزار شد

گروه اجتماعی: نشست برنامه‌ریزی کنگره ملی بزرگداشت بی‌بی حکیمه‌(س) 10 آذر‌ با حضور مسئولان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازکهگیلویه ‌و بویراحمد، فتاح محمدی، معاون سیاسی - امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد 10 آذر در نشست برنامه‌ریزی کنگره ملی بزرگداشت بی‌بی حکیمه‌(س)، گفت: دهه کرامت فرصت خوبی است که بیش از گذشته با آموزه‌های اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شویم.



وی با اشاره به این‌که نقش ائمه اطهار(ع) فقط در زمان خودشان محدود نمی‌شود، اظهار کرد: بلکه اثرات مثبت و مهم آن در همه شئونات زندگی جاری و ساری می‌شود.



معاون سیاسی- امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که حرم امامزادگان عامل پیوند و تحکیم فرهنگ تشیع است، بیان کرد: برگزاری کنگره ملی امامزاده بی‌بی حکیمه(س) موجب خارج شدن ایشان از مهجوریت و رونق سیاحتی وزیارتی این حرم مطهر دارد.



محمدی ابراز کرد: حرم بی‌بی حکیمه(س) دختر امام موسی کاظم(ع) پس از حرم امام رضا(ع)، آستانه حضرت معصومه(س) و حرم شاه چراغ چهارمین مکان مقدس مورد توجه ایرانیان به‌ویژه مردم جنوب کشور است.



وی عنوان کرد: برگزاری مطلوب کنگره ملی تکریم و بزرگداشت حضرت بی‌بی حکیمه(س) نقش مهمی در تبدیل این حرم به‌عنوان قطب چهارم فرهنگی و مذهبی در کشور دارد.



معاون سیاسی- امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد زمان برگزاری این کنگره ملی را شهریور 93 اعلام کرد و افزود: تمام زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری مطلوب این کنگره باید از سوی متولیان فرهنگی این استان فراهم شود.



محمدی با اشاره به این‌که برگزاری کنگره ملی تکریم و بزرگداشت مقام حضرت بی‌بی حکیمه(س) معرفی هرچه بیشتر این حرم مطهر را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: برای پربار کردن این کنگره چهار کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، مالی و پشتیبانی، اجرایی و علمی تشکیل شده است.



وی تصریح کرد: امامزاده بی‌بی حکیمه(س) از جمله امامزادگان شاخص در کهگیلویه و بویراحمد بوده که مورد توجه مسلمانان کشورهای عربی حوزه خلیج از جمله کویت، بحرین، امارات و عراق و ایران اسلامی قرار دارد.

captcha