100 هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد کشور
کد خبر: 1379513
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۶

100 هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد کشور

گروه اجتماعی: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 100 هزار دانشجو تحت حمایت در کل کشور وجود دارد که 72 هزار نفر پیام‌نور، آزاد و علمی و کاربردی هستند.

سیدمحمدعلی هاشمی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در حاشیه آئین راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در شهر خورموج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد:  کمیته امداد در ارائه خدمات به اقشار نیازمند عملکرد مطلوبی داشته است و همواره تلاش داشته تا با استفاده از روش‌های مختلف برای خدمت به اقشار محروم گام‌های اساسی بردارند.

وی خدمت به محرومان و مستضعفان را یک افتخار دانست و بیان کرد:‌ بخش زیادی از محرومان و مستضعفان تحت حمایت کمیته امداد توانسته‌اند با استفاده از تسهیلات کمیته امداد اشتغال مناسبی را ایجاد کنند و به خودکفایی رسیده‌اند.

هاشمی ایجاد اشتغال برای خانوارهای تحت حمایت را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار نیز به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی در دستور کار بوده است و طرح‌های بسیار خوبی در این زمینه اجرا شده است.

راه‌اندازی 400 مرکز نیکو کاری با کمک خیرین در کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت راه‌اندازی مراکز نیکوکاری برای جذب کمک‌های مردمی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 400 مرکز نیکو کاری با کمک خیرین در سطح کشور راه انداری شده است.

هاشمی افزود: در حال حاضر یک میلیون و 900 هزار خانوار از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند که جمعیتی بیش از چهار میلیون نفر را در بر می گیرند.

وی ادامه داد: همچنین سالانه دو و نیم میلیون نفر در سال از حمایت‌های مختلف کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره‌مند می‌شوند.

توان‌افزایی یکی از اهداف کمیته امداد برای جوانان است

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: یکی از اهداف کمیته امداد توان‌افزایی در جوانان و نوجوانان بوده که برنامه‌‎های مختلفی در این راستا تدوین و اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از یک میلیون نفر از جوانان تحت حمایت کمیته امداد هستند که از کار افتاده نیستند و ظرفیت این را دارند که موجب توانمندی فرهنگی و اقتصادی خانواده‌های‌شان شوند.

هاشمی افزود: از بین چهار میلیون نفر افراد تحت حمایت کمیته امداد بیش از یک میلیون 200 دانشجو، دانش‌آموز و فار‌غ‌التحصیلان را تشکیل می‌دهند که از کار افتاده نیستند و با برنامه‌های مختلف موجب توانمندی خانواده‌های‌شان شوند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بیان کرد: یکصد هزار دانشجو تحت حمایت در کل کشور وجود دارد که 72 هزار نفر پیام‌نور، آزاد و علمی و کاربردی هستند و مابقی آن در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند و از خدمات پرداخت هزینه‌های تحصیل این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

هاشمی عنوان کرد: تعداد زیادی از دانشجویان ما فارغ‌التحصیل شدند و اکنون توانسته‌اند در سکوهای مختلف خدمتگزاری در کشور فعالیت کنند که این بیانگر آن است که اگر در زندگی آنها فقر وجود دارد خداوند چیز برتری به عنوان استعداد در وجودشان قرار داده است.

ارسال 6 هزار مقاله در زمینه سبک زندگی از سراسر کشور

این مسئول ضمن بیان اینکه امسال شش هزار مقاله در زمینه سبک زندگی به این نشست‌ها در سراسر کشور ارسال شده متذکر شد: دانشجویان ما نباید تنها به ورود به دانشگاه بسنده کنند بلکه باید با انجام تحقیق و پژوهش از ظرفیت‌های مختلف علمی بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود، در آئینی با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور دومین مرکز نیکو کاری در مسجد زین العابدین(ع) شهر خورموج افتتاح شد.

captcha