انتشار بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بوشهر
کد خبر: 1408061
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
به مناسبت روز نکبت؛

انتشار بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بوشهر

خبرنگاران افتخاری/ حامد فکوری: بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بوشهر به مناسبت روز نکبت منتشر شد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در بوشهر، در این بیانیه آمده است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم/ بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه (چهاردهم ماه مه) روز نکبت ملت فلسطین است. 66 سال پیش در چنین روزی دو سوم جامعه فلسطین یعنی 750 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری آن، زیر آتش سنگین توپخانه و کشتارهای دسته‌جمعی به سه کشور هم‌جوار یعنی لبنان، سوریه و اردن رانده شدند. سپس، در طول زمان از آن‌جا به ده‌ها کشور جهان پراکنده شدند.



این وقایع رنج و محنت مجدد مردم فلسطین را به وجدان بشری یادآور شده است و این ملت در تبعید، همچنان در انتظار راه‌حل است و شرافت انسانی ایجاب می‌کند که همه ملل جهان در یافتن راه‌حلی برای آنان باشند.



این نکته که رژیم صهیونیستی با اتکا به حمایت غرب و قدرت نظامی و نظام سیاسی بین‌المللی مبتنی بر قدرت، قطعنامه‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و از بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری خود جلوگیری می‌کند، صحنه قابل تحمل برای امت اسلامی نمی‌تواند باشد. جامعه فلسطین به جامعه‌ای تعلق دارد که جمعیت آن بیش از یک میلیارد و 60 میلیون نفر است و از امکانات مختلف نظامی، صنعتی، کشاورزی و اقتصادی برخوردار است و قطعاً اگر اراده باشد، می‌تواند غرب را و بلکه نظام بین‌المللی را فلج کند.



سکوت جهان اسلام در برابر بحران فلسطین، نمی‌تواند در هیچ معیاری قابل قبول باشد. امروزه فلسطین صحنه آزمون جهان اسلام است و اگر پای این بحران بایستد، غرب و قدرت‌های جهانی حساب خود را خواهند کرد و اگر در آن‌جا سکوت کند باید منتظر تهاجم همه جانبه غرب باشد. پدید آمدن بحران و ناامنی در عراق، لبنان، یمن و ده‌ها کشور اسلامی دیگر نتیجه این سکوت هست و خواهد بود.



ما بسیجیان استان بوشهر اعلام میداریم که مسئله فلسطین دقیقاً مسئله خود ماست و عزت خود را در عزت مردم مظلوم فلسطین می‌دانیم و ذره‌ای کوتاهی از آرمان مقاومت را از سوی هیچ فرد، جریان و یا گروهی به هر بهانه‌ای تاب نخواهیم آورد. قاطعانه از تمامی کسانی که حاضر به معامله بر سر عزت مسلمین، آرمان فلسطین، آزادی قدس شریف، بازگشت آوارگان، و برچیدن بساط دولت نژادپرست اسرائیل، حمایت می‌کنیم و بار دیگر فریب‌خوردگان و وادادگان داخلی و خارجی را از افتادن در دام مسامحه‌کاری و چشم‌پوشی برحذر داشته و هشدار می‌دهیم که سرنوشت آنان چیزی جز ضلالت و ذلت نبوده و نخواهد بود «إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ».

captcha