زیرساخت‌های فرهنگی بوشهر نیازمند توسعه است
کد خبر: 1417896
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
حجت‌الاسلام سروستانی:

زیرساخت‌های فرهنگی بوشهر نیازمند توسعه است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: زیرساخت‌های فرهنگی در شهر بوشهر نیازمند توسعه کلان و با محتوای فرهنگ دینی است و باید توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در نشست با سعید آزادشهرکی، شهردار بوشهر که به‌منظور بررسی زمینه‌های همکاری فرهنگی دو دستگاه برگزار شد، اظهار کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی بوشهر برای ارائه محتوا و طرح‌های فرهنگی و مذهبی جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و دینی با مشارکت شهرداری آمادگی کامل را دارد و  توجه بیشتر به مقوله فرهنگ دینی در فعالیت‌های شهرداری از نیازمندی‌ها و ضروریات جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهرافزود: زیرساخت‌های فرهنگی در شهر بوشهر نیازمند توسعه کلان و با محتوای فرهنگ دینی است و باید توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: همزمان با فرارسیدن ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) به همت هیئت‌های مذهبی و مساجد استان بیش از ۵۰۰ مراسم جشن و سرور ویژه گرامیداشت نیمه شعبان در سطح استان برگزار شد و برنامه‌های این مراسم شامل جشن و سرور، سخنرانی، محافل انس با قرآن، مسابقات مختلف فرهنگی و ایستگاه‌های صلواتی بود و بیش از ۴۰۰ مبلّغ و مبلّغه در سطح استان در رابطه با شخصیت امام عصر(عج) به بیان سخنانی پرداختند.

سروستانی اضافه کرد: به جهت گرامیداشت میلاد امام زمان(عج) فعالان قرآنی و فرهنگی مرتبط با اداره تبلیغات اسلامی کنگان از طریق مراکز قرآنی و کانون‌های فرهنگی به تدارک و اجرای برنامه‌های نیمه شعبان پرداختند و تزئین و چراغانی معابر، مساجد و تکایا با توجه به اینکه شعبان ماه سرور اهل بیت(ع) است، برپایی ایستگاه‌های متعدد صلواتی و پخش مداحی‌ها و مولودی‌خوانی عربی و فارسی در اقصی‌نقاط  این شهرستان مشهود بود.

وی از برگزاری هشت گفتمان دینی هفته جوان در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: در پنج شهر و سه روستای شهرستان دیر گفتمان‌های دینی با حضور اساتید حوزوی و دانشگاهی برگزار شد و با توجه به توسعه ارتباطات مجازی گفتمان‌های دینی در محافل مذهبی و آموزشی کمک شایانی در خودشناسی جوانان و نوجوانان می‌کند و جامعه را از خطرات فرهنگی و شبهات حفظ می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از اجرای طرح چاپ قرآن در دشتی در قالب طرح نور باران در ماه شعبان خبر داد و افزود: بی‌شک بخش عمده‌ای از رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در کشور مرهون حرکت‌های خودجوش و خالصانه اساتید قرآن و مردم متدین و متعهدی است که تا کنون با سعی و تلاش خویش منشأ خیرات و برکات بوده‌اند و در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامیده شده با کمک مردم شریف و به‌ویژه خیران محترم شهرستان دشتی تعداد هزار جلد قرآن‌ کریم چاپ و به‌صورت رایگان در مساجد، مؤسسات، مراکز و مؤسسات قرآنی مردمی، خانه‌های قرآن روستایی و شهری و جلسات آموزشی قرآن‌ کریم سراسر شهرستان و به‌ویژه مناطق محروم توزیع کند.

وی گفت: در این طرح امکان درج نام اداره یا کارخانجات یا شخصی خاص مورد نظر مانند شهدا و یا اموات بر روی هر قرآن فراهم شده است.

سروستانی با بیان اینکه فقه امام(ره) سرآمد است، اظهار کرد: علم، عرفان نظری و عملی امام خمینی(ره) بی‌بدیل بوده است و امام با بهره‌گیری از فقه پویا راه‌گشای مسلمان در عصر حاضر شد و امام خمینی(ره) عاشق به خدا و محو در خدا بود و به مردم اصرار داشتند ساده زندگی کنید و در زندگی قناعت داشته باشید و امام خمینی(ره) بعد از انبیاء و معصومین(ع) در حوزه دین و دین‌مداری در عالم بی‌نظیر بودند و رکن اصلی حکومت و جامعه در اندیشه‌اش دین و دین‌مداری است.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را انقلاب محرومان و مستضعفان می‌دانستند زیرا قشرهای سرمایه‌دار و مرفهین بی‌درد نقشی در انقلاب اسلامی نداشتند و جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) از جانب مستضعفان علیه مستکبران برپا شد و پایه‌های حکومت طاغوت را که مستظهر به پشتیبانی مستکبران جهانی بود متزلزل کرد و طومار آن را در هم پیچید.

سعید آزادشهرکی، شهردار بوشهر در ادامه این آئین آمادگی شهرداری بوشهر را برای مشارکت با اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی ویژه اقشار مختلف جامعه اعلام کرد.

یادآور می‌شود، در این نشست مسائلی از قبیل وضعیت مبلمان شهری و تبلیغات محیطی، وضعیت اقامه نماز جماعت در گردشگاه‌های شهر، گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، آموزش شهروندی با رویکرد حوزه دین و فعالیت‌های قرآنی مورد بررسی و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

captcha