قرآن؛ هدایت‌کننده همه جوامع به سوی کمال
کد خبر: 1440191
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱

قرآن؛ هدایت‌کننده همه جوامع به سوی کمال

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران گفت: قرآن عامل اصلی هدایت و تربیت‌کننده افراد و جوامع بشری به‌سوی کمال و نیل به ارزش‌های انسانی و اخلاقی است.

حجت‌الاسلام ابراهیم مولازاده، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران در گفت وگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه قرآن عامل اصلی هدایت و تربیت‌کننده افراد و جوامع بشری به‌سوی کمال و نیل به ارزش‌های انسانی و اخلاقی است، اظهارکرد: کودکان ما باید از سنین کودکی با قرآن و آموزه‌های ارزشمند دین اسلام آشنا شوند.
وی با تأکید بر لزوم تدبر در آیات قرآن افزود: قرآن کریم کتاب هستی و برنامه هدایت است به همین جهت انس جوانان با قرآن کریم موجب دفع تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کامیاران با اشاره به اینکه باید پدران و مادران، فرزندان خود را با قرآن آشنا کنند، اعلام کرد: مدرسه و آموزش و پرورش نیز در این راستا نقش بسیار مهم و اساسی در این زمینه برعهده دارند.
امر به معروف ضامن حیات جامعه اسلامی است
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره واعلام کرد: امر به معروف ضامن حیات جامعه اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر همچون خون در پیکره دین جریان دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه مهم و کلیدی در اسلام دارد، به‌گونه‌ای که خیر، صلاح و فلاح جامعه اسلامی به این اصل حیات‌بخش وابسته است.
حجت‌الاسلام مولازاده در پایان امر به معروف را مهم‌ترین مبنای تفکر سیاسی دانست و یادآورشد: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می‌‌کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که درباره وی اتفاق می‌افتد.

captcha