بیانیه جمعی از فضلا و طلاب حوزه خراسان در محکومیت جنایات اسرائیل
کد خبر: 1442519
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

بیانیه جمعی از فضلا و طلاب حوزه خراسان در محکومیت جنایات اسرائیل

گروه حوزه‌های علمیه: جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه خراسان با صدور بیانیه‌ای جنایات بی‌رحمانه رژیم کودک‌کش اسرائیل را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در این بیانیه آمده است: آنچه بار دیگر قلب آزادگان جهان، ‌همه مسلمانان بویژه علمای اسلام را به درد آورده، واقعه تاسف باری است که استکبار جهانی با میدان‌داری صهیونیست وحشی و کودک‌کش رقم زده است.

این بیانیه می‌افزاید: مگر ممکن است کسی مسلمان باشد، اعتقاد به اسلام داشته باشد، درعین‌حال ظلم و زور را از هرکسی بپذیرد؛ چه برسد به دشمن اصلی اسلام «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا‏»(آیه 82 سوره 5) استکبار و رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا رؤیای نظم نوین جهانی را بر دنیا حاکم نماید، چرا مسلمانان و علمای اسلام به پا نخیزند و تمدن نوین اسلامی را تحقق نبخشند.

در این بیانیه آمده است: از آنجا که اراده حتمی خداوند بر غلبه تمدن نوین اسلامی بر دیگر تمدن های باطل و خیالی تعلق گرفته است، بیاییم این وعده حتمی خداوند تبارک و تعالی را جامه عمل بپوشانیم که فرمود: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُم»(ایه 47 سوره 7)
ما طلاب و حوزویان حوزه علمیه خراسان از علمای آگاه و در صحنه‌ی جهان اسلام دعوت می کنیم تا با تقویت هر چه بیشتر وحدت بین علما و مسلمانان و برنامه ریزی و اقدامهای عملی، خیال خام صهیونیست و استکبار را در پیش برد نقشه های شومشان ناکام بگذارند که فرمود «یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَاللَّهِ بأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْکَرِهَ الْکافِرُون‏»؛(ایه 32 سوره 9) در شرایط حساس و آزمایش تعیین کننده ای که در پیش روی امت اسلامی قرار دارد، همه باید به وظیفه خود عمل کنیم وعلمای اسلام با تمسک به حدیث نبوی «العلماء ورثة الأنبیاء» رسالت پیامبر گونه خود را انجام دهند.

در این بیانیه تصریح شده است: اکنون فرصت تاریخی است که علمای اسلام به مصداق شریفه «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَة» ، با پیروی از پیامبر عظیم الشان اسلام و چنان حضرتش «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُم‏» باشند. از تفرقه و اختلاف در مسائل سیاسی و اجتماعی بیش از پیش دوری گزینیم و علیه دشمن بخروشیم و در این مسئله مهم که به عنوان مسئله اول جهان اسلام و انسانیت قرار گرفته، انتظار می رود همه علما و به تبع آنها امت اسلامی به وظیفه‌مان عمل کنیم تا مصداق شریفه «إِنْ یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ وَ یَسْتَخْلِفْ مِنْ بَعْدِکُمْ ما یَشاءُ»(آیه 16 سوره 35) قرار نگیریم.

این بیانیه می‌افزاید: امید است اقدامی عملی در رفع جنایات صهیونیزم خبیث و همچنین فتنه جریانات افراطی و تکفیری در دنیای اسلام انجام گیرد و شایسته نیست دولتهای اسلامی فقط شاهد و نظاره گر قتل عام کودکانی باشند که هیچ گناهی جز خواستن حقشان ندارند. آیا ندای الهی را نباید به گوش جهانیان برسانیم که «بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَت‏». لذا هم اکنون که بیش از یک ماه و نیم است شاهد قضایای فجیع غزه و نسل کشی مسلمانان و رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر هستیم درخواست تدبیری عاجل را از جانب علمای اسلام داریم.

این بیانیه از دولت‌های اسلامی و آزادی خواه جهان می‌خواهد رسالت خویش را در اجرای فرمایشات ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مد ظله العالی و تجهیز ملت فلسطین و بر طرف کردن نیازهای ضروری و جدی آنان انجام دهند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان ضمن لبیک به فرمایشات اخیر امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و حمایت از دفاع مردم مظلوم فلسطین و غزه،‌ اقدامات وحشیانه استکبار جهانی و صهیونیزم جهان‌خوار را شدیدا محکوم می‌کنیم.

captcha