طرح هجرت بلند‌مدت با هدف ارتقای معرفت دينی جامعه صورت می‌گيرد
کد خبر: 2051156
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴

طرح هجرت بلند‌مدت با هدف ارتقای معرفت دينی جامعه صورت می‌گيرد

گروه اجتماعی: مسئول اعزام مبلغ معاونت تبليغ حوزه علميه تهران اظهار كرد: هدف اصلی از اجرای طرح هجرت بلند مدت، تبيين چهره واقعی دين، ارتقای معرفت دينی و احيای هويت اسلامی در متن جامعه است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام محمدرضا عاشوری، مسئول اعزام مبلغ معاونت تبليغ حوزه علميه تهران با بيان اين مطلب گفت: معاونت تبليغ حوزه علميه قم بر اساس برنامه و رسالت تبليغی خود در قالب طرح هجرت بلندمدت و كوتاه مدت اقدام به سازماندهی و اعزام مبلغان در سراسر كشور كرده است.
وی افزود: سهم معاونت تبليغ حوزه علميه تهران در اين ميان، 500 مبلغ است و از اين تعداد،‌150 نفر به صورت بلند‌مدت و 350 نفر به صورت كوتاه مدت مشغول فعاليت‌های تبليغی هستند.
مسئول اعزام مبلغ معاونت تبليغ حوزه علميه تهران در ادامه با بيان اينكه نگاه موجود به هجرت كوتاه مدت نگرشی ويژه و متناسب با مقتضيات زمان است، اظهار كرد: اجرای طرح هجرت كوتاه مدت در ايام عزاداری سالار شهيدان(ع) در راستای روشنگری وقايع عاشورا و اهداف والای آن حضرت مانند امر به معروف و نهی از منكر، اقامه نماز، اصلاح امور جامعه اسلامی و اجرای حدود الهی صورت می‌گيرد.
عاشوری در ادامه بيان كرد: مبلغان بايد با استفاده از فضای پر شور اين ايام و با تمسك به ارزش‌های اخلاقی و آموزه‌های معنوی مكتب عاشورا، شعائر حسينی را با شرايط كنونی جامعه مطابقت دهند و ضمن ارائه راه‌كار برای برطرف شدن آسيب‌های اجتماعی، فرهنگ ناب عاشورايی كه همان فرهنگ ايثار و مجاهدت در راه خدا است را در جامعه گسترش دهند.
وی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به تلاش دشمنان برای به انحراف كشاندن اين عزاداری‌ها گفت: امروز دشمن به اين نتيجه رسيده است تا زمانی كه جامعه اسلامی حقيقت مكتب عاشورا، يعنی فرهنگ شهادت طلبی، مجاهدت و ايثار را حفظ و آن را به نسل‌های آينده منتقل كند، راه هيچ‌گونه نفوذ و سيطره‌ای بر اين جامعه وجود ندارد.
حجت‌الاسلام عاشوری در پايان درباره ترسيم آينده استمرار طرح هجرت در جامعه، افزود: اميدواريم شاهد روزی باشيم كه اقدامات و فعاليت‌های صورت گرفته در عرصه روشنگری و تبليغ به ثمر بنشيند و عامه مردم با توجه به سطح آگاهی، معرفت و بصيرت دينی، به جايگاهی برسند كه صراط مستقيم را از بيراهه تشخيص دهند و در مسير تعالی و رضای حق گام بردارند.
captcha