طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش به‌نحو مطلوبی در استان مركزی اجرا مي‌شود
کد خبر: 2435256
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳

طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش به‌نحو مطلوبی در استان مركزی اجرا مي‌شود

گروه اجتماعی: مدير‌كل آموزش و پرورش استان مركزی گفت: خوشبختانه نظام 6.3.3 به‌عنوان يكی از مفاد طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش به‌نحو مطلوبی در استان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، محمدرضا عاشوری، معاون برنامه‌ريزی استاندار مركزی در نشست شورای آموزش و پرورش كه امروز، 30 مهرماه برگزار شد، ضمن تسليت به مناسبت درگذشت 26 دانش‌آموز و فرهنگی بروجنی كه بر اثر سانحه رانندگی شامگاه جمعه گذشته جان خود را از دست دادند، افزود: دانش آموزان بزرگ‌ترين سرمايه‌های ميهن اسلامی هستند كه بايد تمهيدات لازم به‌منظور برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در نهايت سلامت و امنيت دانش‌آموزان تلاش شود.
وی در ادامه با اشاره به اجرای نظام 6.3.3 در كشور، گفت: از آنجا‌كه اين طرح برای اولين سال در كشور اجرا می‌شود ممكن است با مشكلاتی همراه باشد، ولی با تعامل و همفكری مديران و مسئولان آموزش و پرورش اين مشكلات در سال‌های آينده به حداقل می‌رسد.
به گزارش ايكنا، سيف‌الله كريم‌زاده، مديركل آموزش و پرورش استان مركزی نيز در ادامه، افزود: خوشبختانه نظام 6.3.3 به عنوان يكی از مفاد طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش به نحو مطلوبی در استان مركزی در حال اجراست.
وی با اشاره به كسب رتبه عالی آموزش و پرورش استان در پروژه مهر، افزود: استان مركزی جزء 5 استان برتر كشور پيرامون اجرای پروژه مهر است.
مهدی دمنه، معاون تربيت بدنی و سلامت اداره‌كل آموزش و پرورش استان مركزي نيز در اين جلسه با بيان اينكه خانواده و مدرسه دو نهاد تربيتی مهم به‌شمار می‌روند كه در صدر عوامل تأثيرگذار بر روند رشد و تكامل رفتار و منش فراگيران و نوباوگان جامعه قرار دارند، افزود: اين دو نهاد مكمل فعاليت‌های آموزشی و تربيتی يكديگر هستند و در صورت ضعف در فرايند هر يك از اين دو نهاد دستيابی به اهداف تعليم و تربيت كمرنگ‌تر می‌شود.
وی افزود: خانواده نقش اساسی در نظام تعليم و تربيت اسلامی پيرامون فراهم كردن شرايط لازم برای آموزش هرچه بهتر فرزندان دارد.
دمنه با اشاره به تهيه و توزيع مجلات تخصصی و هدفمند پيوند توسط آموزش و پرورش، تصريح كرد: تربيت و تقويت روحی دينی كودكان و نوجوانان، رشد شخصيتی خانواده‌ها، به روزآوری اطلاعات تربيتی خانواده‌ها، نقش آفرينی در تفكر و خلاقيت اولياء و مربيان، نقش‌آفرينی آموزش صحيح مهارت‌های زندگی، ارتقای آگاهی های تربيتی مربيان را از جمله اهداف مجلات پيوند آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به اينكه يكی از اهداف تهيه مجلات پيوند جلوگيری از رواج طلاق در جامعه به‌عنوان يكی از آسيب‌های جدی اجتماعی است، افزود: تبليغ و ترغيب والدين نسبت به خريد اين مجلات تا حد بالايی می‌تواند آموزش و پرورش را در رسيدن به اهداف پيش بينی شده خود ياری رساند.
يادآور می‌شود؛ تصويب مبلغ 480 ميليون ريال از اعتبارات شورای آموزش و پرورش استان‌ به‌منظور آموزش والدين توسط مجلات پيوند آموزش و پرورش از مصوبات اين نشست بود.
captcha