آغاز فعالیت سایت‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی با ساختار جدید
کد خبر: 3482468
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

آغاز فعالیت سایت‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی با ساختار جدید

گروه فضای مجازی: در آستانه آغاز سال جدید چهار سایت بین‌المللی آستان قدس رضوی با ساختار جدید و به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو و ترکی با و با رویکرد اطلاع‌رسانی متنوع در فضای مجازی فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در آستانه سال نو چهار سایت بین‌المللی آستان قدس رضوی به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو و ترکی با ساختار جدید و با رویکرد اطلاع‌رسانی متنوع در فضای مجازی فعالیت خود را آغاز کردند.
بنا بر این گزارش در ساختار جدید این سایت‌ها، خدمات حرم مطهر برای زائران غیر ایرانی، توریست‌ها و ایرانیان خارج از کشور با ارائه اطلاعات کامل از موقعیت جغرافیایی حرم، تاریخچه، معماری و خدمات رفاهی، معرفی کامل ادارات و بخش‌های مختلف حرم مطهر، تغییرات و توسعه حرم مطهر رضوی در چند دهه اخیر به صورت جذاب به نمایش درآمده است، در حالی که ساختار قبلی آن صرفا خبری بوده است.
معرفی شهر مشهد، مشاهیر مدفون در حرم مطهر، زندگینامه و احادیث امام رضا(ع)، معرفی و تبیین وقف و همچنین معرفی آستان قدس رضوی و خدمات آن، تولیت و قائم مقام آستان قدس رضوی و همچنین بخش‌های ویژه خدمات به زائران خارجی به ویژه عرب، اردو، انگلیسی و آذری زبان‌ها از دیگر بخش‌های ساختار جدید سایت‌های خارجی آستان قدس رضوی به شمار می‌رود.
همچنین در بخش ویدئوهای این سایت‌ها نیز مستندهای خبری، گزارش‌های خبری، نماهنگ‌های اختصاصی تولید شده به زبان هر سایت بارگذاری می‌شود.
در بخشی از ساختار جدید این سایت‌ها اخبار روز آستان قدس vضوی و حرم مطهر با رویکرد بین‌المللی انتخاب و به زبان‌های مختلف ترجمه و بارگذاری خواهد شد.
پخش زنده حرم مطهر، زیارت نیابتی، زیارت مجازی، معرفی موزه‌های آستان قدس رضوی و همچنین معرفی مناسبت‌های ویژه سال از دیگر قسمت‌های این سایت‌هامحسوب می‌شود.
در مجموع 15 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم متشکل از گروه‌های ترجمه و امور مربوط به سایت‌ها در پشتیبانی این بخش‌ها مشارکت دارند و علاقه‌مندان و زائران غیر‌ایرانی می‌توانند با مراجعه به آدرس globe. aqr. Ir از امکانات و همچنین زیارت از راه دور از طریق فضای مجازی بهره‌مند شوند.
captcha