اعتکاف میزبانی خدای متعال از بندگانش است
کد خبر: 3490559
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
محمدی:

اعتکاف میزبانی خدای متعال از بندگانش است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: اعتکاف میزبانی خدای متعال از بندگانش است که بی‌صبرانه منتظر حضور و پذیرایی از این مهمانان در مسجد، خانه خود است.

حجت‌الاسلام حسن محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: همانگونه که در روایات متعدد به این نکته پی می‌بریم که تسبیحات اربعه هدیه‌ای از جانب رسول اکرم (ص) به دختر گرامی‌اش، فاطمه زهرا (س) است، اعتکاف میز هدیه‌ای از جانب خدای متعال به بندگان است.

وی افزود: در اهمیت اعتکاف همین نکته می‌تواند اهمیت مطلب را برساند که خدای متعال خطاب به پیامبر عظیم‌الشان خود، ابراهیم خلیل (ع) خواسته تا خانه خدا را برای معتکفین اماده کند که این مطلب در آیه 125 سوره بقره بیان شده است.

«وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُواْ مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَن طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ»؛‌ » و چون خانه [كعبه] را براى مردم محل اجتماع و [جاى] امنى قرار داديم [و فرموديم] در مقام ابراهيم نمازگاهى براى خود اختيار كنيد و به ابراهيم و اسماعيل فرمان داديم كه خانه مرا براى طواف‏كنندگان و معتكفان و ركوع و سجودكنندگان پاكيزه كنيد»

محمدی با اشاره به اینکه معتکفین در این ایام مجهز به نور معنویت می‌شوند و پس از ورود به جامعه شمیم آن را در سطح شهر و کوی و برزن پراکنده می‌کنند، تصریح کرد: بر همین اساس ضروری است تا متولیان امر و مسئولان فرهنگی در اجرای هر چه بهتر و غنای این آئین معنوی اهتمام داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه امسال 700 نفر از شهرستان ابهر در آئین معنوی اعتکاف شرکت خواهند کرد، تاکید کرد: برای اجرای آئین معنوی امسال در سطح شهرستان ابهر 8 مسجد شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

محمدی به برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه شهادت حضرت زینب (س) نیز در ایام اعتکاف است به همین بهانه یادواره شهدای مدافع حرم در مساجد شهرستان ابهر که میزبان معتکفین است در روز شهادت این بانو برگزار می‌شود.

captcha