اعتکاف؛ بار دیگر به خدای خود نزدیک شدن است
کد خبر: 3490981
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
آیت الله نعیم آبادی:

اعتکاف؛ بار دیگر به خدای خود نزدیک شدن است

گروه سیاسی: امام جمعه بندرعباس گفت: در مراسم معنوی اعتکاف علاوه بر حاجت های دنیوی باید به درون خود رجوع کرد تا با صیقل دادن دل ها، بار دیگر به خدای خود نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس در خطبه های نماز جمعه این هفته(3 اردیبهشت) بندرعباس با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، عنوان کرد: ایام اعتکاف فرصتی بی نظیر برای خارج شدن از ظلمت و نزدیکی به معبود است.
وی افزود: در مراسم معنوی اعتکاف علاوه بر حاجت های دنیوی باید به درون خود رجوع کرد تا با صیقل دادن دل ها، بار دیگر به خدای خود نزدیک شد.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در حمله طبس، تصریح کرد: آمریکا هر روز به دلیل بینش سیاسی بسیار پایین دولتمردانش در حال شکست است.
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: دولتمردان آمریکا از بینش سیاسی بسیار پایینی برخوردارند و این سبب شده تا عقلانیت ملت آمریکا نیز پایین باشد و هر سواستفاده ای از مردم بی خرد صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: آمریکا با کشوری گرم می‌گیرد که طبق اسناد منتشره در انفجار ۱۱ سپتامبر نقش موثر داشته است و این نزدیک شدن به آل سعود سبب شده تا آمریکا از خروج منابع مالی سعودی ها از کشورش و شکست اقتصاد آمریکا ترس داشته باشد.
امام جمعه بندرعباس در ادامه به هفته سلامت نیز اشاره کرد و بیان داشت: تغذیه نامناسب و ورزش نکردن سبب شده آمار بیماری دیابت در کشور بالا برود و مردم برای جلوگیری ازابتلابه این بیماری و افزایش هزینه های دولت، باید بیش از گذشته مراقب سلامتی خود باشند.
آیت الله نعیم آبادی زمین پاک و سالم را یکی از مهمترین زمینه های سلامتی دانست و اضافه کرد: برای داشتن زمین پاک و سالم مردم و شهرداری ها مکلفند محل سکونت خود را از آلودگی ها پاک نگه دارند.
وی خورها را یکی از مهمترین مکان های آلوده در شهر بندرعباس عنوان کرد که سلامت مردم را به خطر می اندازد و از شهرداری خواست هر چه سریعتر برای پاکیزگی این مکان اقدام کند.

captcha