نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره كتاب به چاپ سی و چهارم رسید
کد خبر: 3492699
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱

نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره كتاب به چاپ سی و چهارم رسید

گروه ادب: «من و كتاب» كه به بیانات و نظرات رهبر معظم انقلاب در باره اهمیت كتاب و كتابخوانی اختصاص دارد از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ سی و چهارم می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، «من و كتاب» كه در سال 87 از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید مجموعه از بیانات و نظرات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت كتاب و كتاب‌خوانی و توجه ویژه به این مقوله است. این كتاب در چند بخش اهمیت كتاب و كتاب خوانی، من و كتاب، نقد وضع موجود، چه باید كرد، دست نوشته‌ها و دست‌خط به نگارش دیدگاه مقام معظم پرداخته است.

در بخشی از این كتاب رهبر انقلاب در اهمیت مسئله رشد كتاب خوانی و پیوند آن با فرهنگ این‌گونه نوشته‌اند: «اگر از این جهت هم حساب كنید كه امروز این ملت، ملتی است كه در دنیا دچار ستم های ناشی از اعمال غرض قدرت های استكباری جهان است، پس باید از خودش دفاع كند، كدام دفاع ملی است كه در درجه اول متكی به فرهنگ و آموزش و بینش و دانش نباشد؟ پس باز هم به كتاب برمی‌گردیم. یعنی شما از هر طرف كه بچرخید، مجبورید به كتاب اهمیت بدهید..».

در قسمتی دیگر كتاب مقام معظم رهبری در بیان علاقه خود به كتاب نوشته‌اند: «بنده خودم هم با اینكه گرفتاری كاری‌ام زیاد است، اما بحمدالله از كتاب منفك نشده‌ام و در حقیقت نمی‌‌توانم هم منفك شوم. در خلال كارهای فراوان و سنگینی كه بر دوش ما هست، دائما با كتاب سر و كار دارم، احساس می‌كنم كه اگر انسان بخواهد در زمینه معنوی و فرهنگی تر و تازه بماند، جز رابطه با كتاب كه مثل رابطه با جویبار، دائمی در جریان است و مرتب تازه‌هایی را در اختیار انسان می‌گذارد، چاره‌ای ندارد. البته مسئله، مسئله چاره داشتن یا نداشتن نیست، مسئله میل و شوق و یك چیز اجتناب‌ناپذیر برای كسی است كه اهل كتاب باشد.»

captcha