برگزاری اختتامیه نمایشگاه طراحی مجموعه فرهنگی 175 شهید غواص
کد خبر: 3501241
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
در مشهد صورت گرفت؛

برگزاری اختتامیه نمایشگاه طراحی مجموعه فرهنگی 175 شهید غواص

گروه هنر: نمایشگاه آثار طراحی مجموعه یادمانی و فرهنگی 175 شهید غواص که به همت دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره و فرهنگسرای پایداری مشهد برپا شده بود، پنجم خردادماه به پايان رسيد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار طراحی مجموعه یادمانی و فرهنگی 175 شهید غواص که به همت دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره و فرهنگسرای پایداری مشهد در مجموعه چهارسوق هنر نگارخانه سلطانعلی مشهدی برپا شده بود، عصر پنجم خردادماه برگزار شد.
اختتامیه نمایشگاه  175 شهید غواص برگزار شد
در این مراسم که با قرائت قرآن توسط قاری جانباز، محمد محمدی شاندیزی آغاز شده بود، وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه نسبت به هنر دفاع مقدس دو نوع نگاه وجود دارد، افزود: یک نگاه صرف، روایت یک واقعه تاریخی از دوران دفاع مقدس است و نگاه دیگر آنکه هنر دفاع مقدس به مثابه یک یگان مکمل برای دفاع مقدس به شمار می‌رود.
جلیلی با بیان اینکه بر اساس مبانی اعتقادی و فکری ما، جنگ حق و باطل تمام شدنی نیست، ادامه داد: شهدای غواص و همه شهدای جنگ تحمیلی همچنان در حال جنگیدن و ارسال پیام به جامعه خود هستند.اختتامیه نمایشگاه  175 شهید غواص برگزار شد
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اظهار کرد: به نص صریح قرآن شهدا زنده‌اند و در زندگی ما می‌توانند تأثیرگذار باشند و برای تعالی فرهنگی باید نیروی خود را صرف الگوپذیری از زندگانی آن‌ها کنیم.
سید جلال فیاضی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، نيز در اين مراسم به لزوم توجه به یادمان‌ها و نمادهای دفاع مقدس در سطح شهرها اشاره کرد و گفت: نمادهای دفاع مقدس و المان‌های شهری مرتبط با جنگ تحمیلی باید در معرض دید مردم باشد تا مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه احترام به شهدا امر بسیار مهمی است، اضافه کرد: در کشورهای دیگر شاهد مراسم مفصلی برای کشتگان در جنگ دیده‌ام که از زمان جنگ جهانی تاکنون هر روز چندین مرتبه با تشریفات خاصی برگزار می‌شود و مردم برای ادای احترام به مزار کشتگان خود حاضر می‌شوند.
اختتامیه نمایشگاه  175 شهید غواص برگزار شد
در ادامه احمد اصغریان‌جدی، دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی به بیان خاطراتی از شهدای معمار و مهندس در جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: خلاقیت در دفاع مقدس نقش بسیار مهمی در پیروزی در جنگ تحمیلی ایفا کرد.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: شهدا در دفاع مقدس تاریخ ساز شدند و باعث شدند تا حق جلوه دیگری در جهان پیدا کند و عزت اسلام و ایران اوج بگیرد، ضمن اینکه مردم ما احساس غرور و سربلندی کنند.
اصغریان‌جدی با اشاره به اینکه شیعه در طول تاریخ هماره به دنبال حفظ تاریخ خود بوده است، افزود: برای بودن در صحنه و از بین نرفتن، نیاز به مرور تاریخ و حفط ارزش‌های آن هستیم و این مهم در مورد جبهه‌های جنگ و دفاع مقدس نیز نمود داشت.
وی همچنین ادامه داد: دشمن نیز با حربه‌های مختلف در پی آن است تا تاریخ شیعه را مورد هجوم و یا تحریم و تخریب قرار دهد و بدین نحو ارزش‌ها را به فراموشی سپارد لذا اهمیت حفظ و نشر آرمان‌ها و ارزش‌ها نمود پیدا می‌‍‌کند.
اختتامیه نمایشگاه  175 شهید غواص برگزار شد
جواد صادق، قائم مقام رئيس دانشگاه سوره، پنجم خردادماه در مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار طراحی مجموعه یادمانی و فرهنگی ۱۷۵ شهید غواص در مشهد به مأموریت‌محور بودن دانشگاه سوره اشاره کرد و افزود: مأموریت این دانشگاه ایجاد تعامل بین هنر و دین است که یک بخش مهم از این کار مربوط به دفاع مقدس است.
هدف دانشگاه سوره؛ اشاعه مفاهیم ارزشی در زندگی مردم
قائم مقام رئيس دانشگاه سوره همچنین عنوان کرد: هدف ما این است که مفاهیم و ارزش‌ها را در زندگی عینی مردم به نمایش بگذاریم و تنها به بیان آن‌ها در کتاب‌ها اکتفا نکنیم بلکه کاری کنیم که مردم این ارزش‌ها را در زندگی روزمره خود حس کنند.
اختتامیه نمایشگاه  175 شهید غواص برگزار شد
يادآور می شود، از تعدادی از دانشجویان، همکاران و اساتید دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره از جمله آرمین شاه کرم، مصطفی یزدانی، مهدی پورکریم، مریم حسن زاده، سحر رحمتی، نگار مقتدایی، فتانه خلیلی، دنا بختیاری، مهناز ترکاشوند، زهرا صادقی، فاطمه خدادادی،ساره نیک آبادی، قاسم پورسعید و محمدرضا اکبریان، مدیر پروژه و معاون دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره تقدیر به عمل آمد.
captcha