جلب مشارکت سرمایه‌گذاران؛ از ضروریات طرح نوسازی بافت‌های فرسوده
کد خبر: 3501723
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

جلب مشارکت سرمایه‌گذاران؛ از ضروریات طرح نوسازی بافت‌های فرسوده

گروه اجتماعی: رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اعتمادسازی برای توسعه مشارکت ساکنان محلات به مشارکت در نوسازی این بافت‌ها جزو معضلات این پدیده به شمار می‌رود،‌ ابراز کرد: جلب مشارکت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و ارتقای دانش از ضروریات طرح نوسازی بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎الملی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بهزاد علیزاده، قائم مقام مؤسسه آموزش عالی بینالود در نخستین سمپوزیوم بین‎المللی بافت‌های فرسوده، معماری و شهرسازی معاصر، چالش‌ها و فرصت‌ها که در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: این همایش با هدف رفع معضلات در عرصه علمی و عملی نوسازی بافت‌های فرسوده برپا شده چراکه بافت‌های شهری با گذر زمان فرسوده می‌شوند و نوسازی آن ضرورت دارد.
هادی اعظمی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این همایش، افزود: نبود ساز و کاری مؤثر برای ساکنان بافت‌های فرسوده در طرح‌های نوسازی و بهسازی، فقدان دید مثبت نسبت به بافت‌های فرسوده و بی‌توجهی به سکونت اهالی پس از تملک بناهایشان از مسایلی است که در این حوزه نادیده گرفته شده است.
وی با بیان اینکه اعتمادسازی برای توسعه مشارکت ساکنان محلات به مشارکت در نوسازی این بافت‌ها جزو معضلات این پدیده به شمار می‌رود،‌ ابراز کرد: جلب مشارکت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و ارتقای دانش از ضروریات طرح نوسازی بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود.
در ادامه پروفسور الیزابتا رزینا، استاد معماری دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا، مهندس عرفانیان، مشاور وزیر راه و شهرسازی، پروفسور صدریا، استاد دانشگاه استرالیا، مهندس مرصعی، متخصص معماری و بافت فرسوده، مهندس ثابتی مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی منطقه ثامن به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.
در این سمپوزیوم تخصصی از یعقوب دانش‌دوست، بازسازی‌کننده آرامگاه خواجه‌ربیع و مسجد گوهرشاد با سابقه کاری پنجاه سال در این عرصه تقدیر و تجلیل شد.
یادآور می‌شود، سمپوزیوم بین‌المللی بافت‌های فرسوده، معماری و شهرسازی معاصر، چالش‌ها و فرصت که با استقبال مدیران، کارشناسان، متخصصان و دانشجویان شهرسازی، معماری و برنامه‌ریزی شهری روبه رو شد، به همت مؤسسه آموزش عالی بینالود و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد برنامه‌ریزی و برگزار شده است.
captcha