برگزاری مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات قرآنی «شوق تلاوت» در مشهد
کد خبر: 3526843
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
در مشهد صورت می‌گیرد؛

برگزاری مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات قرآنی «شوق تلاوت» در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات قرآنی «شوق تلاوت» در سطح مؤسسات مجری طرح و ویژه نخبگان طرح ملی تلاوت، همزمان با 18 استان کشور در مشهد مقدس توسط مؤسسه قرآنی صراط برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مرحله اول و مقدماتی دومین دوره مسابقات قرآنی «شوق تلاوت» در سطح مؤسسات مجری طرح و ویژه نخبگان طرح ملی تلاوت، همزمان با 18 استان کشور در مشهد مقدس توسط مؤسسه قرآنی صراط برگزار می‌شود.
بنابر این گزارش، این مراسم جمعه، 12 شهریورماه با حضور 125 قرآن‌آموز نخبه از سراسر شهر مقدس مشهد در چهار سبک عبدالباسط ، منشاوی، مصطفی اسماعیل و شحات ‌انور برگزار خواهد شد.
زمان قرعه‌کشی نوبت تلاوت‌ها ساعت 14 خواهد بود و مسابقات بلافاصله با قضاوت جمعی از مجرب‌ترین اساتید استانی و کشوری پیگیری می‌شود.
اساتید بین‌المللی همچون جواد کاشفی و ‌سعید بیژنی داوران صوت، حسین پورکویر، علی احمدآبادی، کبیر قلندزاده و مختار دهقان، داوران لحن، مجتبی جاویدی و مسعود پنجه، داوران تجوید، سیدجواد آریایی‌فر و مصطفی مصباح، داوران ترجمه مفاهیم این دوره از مسابقات هستند.
اولین دوره این مسابقات مهرماه سال گذشته برگزار شد که 17 نفر از منتخبان به مرحله نیمه نهایی در جزیره کیش اعزام شدند و در رقابت نهایی با دیگر استان‌های کشور، 11 نفر از برگزیدگان و قرآن‌آموزان نخبه آموزشگاه قرآنی صراط مشهد، اسفندماه 1394 و در راستای برگزار مرحله نهایی این رقابت‌ها به کربلای معلی اعزام شدند.
مانند سال گذشته، منتخبان مرحله مقدماتی برای حضور در مرحله نیمه نهایی به جزیره کیش و در ادامه نفرات ممتاز این مرحله به مرحله نهایی در عتبات عالیات اعزام خواهند شد و در محافل رسمی انس با قرآن حرمین شریفین تلاوت انجام خواهند داد.
در واقع مرحله مقدماتی این مسابقات به صورت استانی در مؤسسات مجری طرح، مرحله نیمه‌نهایی آذرماه سال جاری در کیش و مرحله‌ نهایی آن در عتبات عالیات و حرم حضرت ابوالفضل(ع) صورت می‌گیرد.
ثبت‌نام از علاقه‌مندان این رقابت‌ها که در سه بخش حفظ، مفاهیم و قرائت است، از ابتدای مردادماه آغاز شده است و در حال حاضر مرحله اول و مقدماتی این رقابت‌ها در سطح مؤسسات اجراکننده طرح، همزمان با مشهد در دیگر شهرها نیز در حال برگزاری است.
مکان برگزاری این دوره از رقابت‌ها در مشهد، حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) واقع در خیابان سناباد، نرسیده به سناباد 26 است که عموم علاقه‌مندان به محافل و مسابقات قرآنی می‌توانند از نزدیک شاهد این رقابت دلنشین باشند.
گفتی است، «طرح ملی تلاوت» ویژه نوجوانان پسر 8 تا 14 سال بوده که از سال 1391 در 18 استان کشور در حال اجرا است.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این طرح، می‌توانند با مراجعه حضوری به مؤسسه قرآنی صراط واقع در خیابان سناباد، سناباد 22 و یا تماس با شماره‌های 38489795 یا 9152099795 از زمانبندی ثبت‌نام، برنامه‌ها و جلسات و محافل آن مطلع شوند.
captcha