حضور نخبگان طرح امیرالقراء عراق در محافل کشور
کد خبر: 3530713
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

حضور نخبگان طرح امیرالقراء عراق در محافل کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: نخبگان طرح امیرالقراء عراق با حضور در محافل انس با قرآن کریم کشورمان در کنار نوجوانان طرح ملی تلاوت به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

حسین مقدم‌‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: با توجه به جلساتی که ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت با مسئولان طرح امیرالقراء طی ماه‌های گذشته در جهت برپایی مسابقات «شوق تلاوت ۲» داشتند، مقرر شد که قاریان نوجوان راه‌یافته به مرحله نهایی مانند سال گذشته در کربلا به رقابت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه، طرح «امیر‌القراء» در کشور عراق با هدف شناسایی قاریان با‌ استعداد عراقی با همفکری ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت راه‌اندازی شده است، افزود: روز یکشنبه 28 شهریور ماه، تعداد 20 نخبه نوجوان طرح امیرالقراء عراق به کشور  ایران وارد شده و از نزدیک با طرح ملی تلاوت و قاریان نوجوان آشنا خواهند شد.

مقدم کیا تصریح کرد: مرحله مقدماتی طرح «شوق تلاوت۲» از یکم تا  ۱۵ شهریور‌ماه در ۱۸ استان و ۲۱ شهر در سراسر کشور برپا شدکه پس از پایان دوره و بررسی تلاوت‌ها، در آذرماه مرحله نیمه‌نهایی در کیش برگزار می‌شود.

دبیر طرح ملی تلاوت با تاکید بر اینکه تعامل دو کشور در حال حاضر در اجرای برنامه‌های قرآنی گسترش یافته است، تصریح کرد: برگزاری رقابت‌های مشترک بین قاریان نوجوان ایران و عراق طی جلساتی مورد بررسی قرار گرفته است که این امر بر تعامل بیشتر بین دو کشور تاثیرگذار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قاریان نوجوان عراقی تا روز یکشنبه، چهارم مهرماه در برنامه‌ها و محافل قرآنی در استان‌های مشهد، ساری، قم و تهران حضور خواهند داشت و به اجرا در کنار نوجوانان  نخبه طرح ملی تلاوت خواهند پرداخت.

captcha