کم کاری در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حرکت‌های عصر بیداری اسلامی
کد خبر: 3530683
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد:

کم کاری در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حرکت‌های عصر بیداری اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ: خطیب جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته گفت: در بخش تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حرکت‌های عصر بیداری اسلامی کم کار شده است و یا اگر هم آثاری نیز تولید کرده‌ایم، ولی در عرصه ملی و بین‌المللی فراگیر نشده و به صورت تصاعدی رشد مخاطب پذیری نداشته است و لازم است آسیب‌شناسی این دست کارها در دفتر پژوهشگاه تاریخ، فرهنگ و هنر استان بوشهر صورت گیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، استاد تفسیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر، 26 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به جایگاه امامت و ولایت از نگاه آیات ۵۵ و ۵۹ سوره مائده قرآن پرداخت و اظهار کرد: امامت یکی از اصول دین است و جایگاه اطاعت از امامت و اولی الامر در کنار اطاعت از یاد خدای باریتعالی و نبوت آمده است و فقط خدا و رسولش تنها مرجع اصلی برای دین است.

امام جمعه بوشهر در ادامه با تقدیر از تلاش مسئولان به جهت کلنگ‌زنی مرحله دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای جدید در بوشهر، افزود: این فرصتی تاریخی برای استان بوشهر است و وجود سه راکتور هسته‌ای در یک منطقه جغرافیایی نشان از اهمیت منطقه به لحاظ امنیتی و سیاسی و رشد فکری مردم آن است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در قاره پهناور آسیا تنها استانی است که سه راکتور هسته‌ای را دارا خواهد بود عنوان کرد: با توجه به این مهم مسئولان باید همکاری کنند و با ایجاد رشته‌‌های تحصیلی متناسب با علوم هسته‌ای زمینه رشد فرزندان این استان را دبیرستان ها و دانشگاه‌ها فراهم کنند.

آیت الله صفایی بوشهری خطاب به مسئولان دولتی تأکید کرد: باید در استخدامی و جذب نیرو جهت اشتغال در این دو نیروگاه، استخدام نیروهای بومی مراعات شود و همچنین تداوم و توسعه این حرکت مستلزم این است که به زودی زود، شاهد احداث دبیرستان‌ها و مدارس و مراکز علمی و درمانی با فناوری هسته‌ای در استان بوشهر باشیم و دانشمندان هسته‌ای هم شرایط کاری برای آنها فراهم شود و دانش آموزان و دانشجویان نیز در این علوم تحصیل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ابراز کرد: نظام مالی در اجتماع برای آسان شدن روابط ارزشمند اقتصادی است، اما به نظر می‌رسد که جایگزین اصل خدمت‌رسانی و خدمت‌گیری شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جهت ساخت شناور برد بلند بالگردبر در بوشهر گفت: ساخت این شناور باعث عزت این استان شد، نیاز است این ارگان انقلابی، برای جوانان این استان در زمینه آموزش این فناوری برنامه‌ریزی کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به اظهار نظر برخی مسئولان داخلی مبنی بر اینکه ائمه جمعه نباید در مسائل غیر تخصصی ورود کنند، اظهار کرد: ائمه جمعه خود می‌دانند که چه کار کنند و نیازی نیست آنان را به اموری که مرتبط با آنها است راهنمایی کنید، آیا صحبت کردن در رابطه با مسائل سیاسی در حوزه ائمه جمعه نیست؟  آیا اگر قراردادهایی دارای ضعف باشند، نباید ائمه جمعه راجع آنها صحبت کنند؟ آیا این حرف بوی محدودیت در رابطه با ائمه جمعه و نمایندگان مقام معظم رهبری نیست؟

وی افزود: ائمه جمعه دلسوزانه سخن می‌گویند اما این حرف‌هایی که برخی‌ها می‌زنند همان حرف‌های روشنفکرانه درصدر مشروطه است، اگر امام جمعه‌ای در خطبه‌های نماز مطالبه‌گری می‌کند، قطعاً قبل از آن کارشناسی شده است و بسیاری از ائمه جمعه دارای تحصیلات عالیه هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: مسئولان حریم خود را نگه دارند چراکه تمامی ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه تحت فرمان مقام معظم رهبری هستند و هرجا که صلاح ببیند توصیه می‌کنند.
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر با بیان اینکه این افراد باید هرچه زود حرف خود را پس بگیرند ابراز کرد: روحانیان به دنبال حفاظت از نظام هستند و بدانند که ائمه جمعه هر وقت غیر از خیر اسلام و نظام و مردم دیدند، ذکر خواهند داد.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه ولادت امام هادی(ع) و فرا رسیدن عید غدیر خم را تبریک گفت و افزود: حضرت‌امام هادی النقی(ع) همانند حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) خورشید تابان تاریخ اسلام و مشعل پرفروغ هدایت‌گر در جامعه زمان خود بود و همواره جوامع بشری فراگیر سیره و آموزه‌های خاندان پیامبر اسلام(ص) هستند.

تبلیغ و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، فصل ممیزه تمامی دستگاه‌ها باشد
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی وظایف بسیار خطیری در عرصه فرهنگ دینی تحت لوای ولایت فقیه دارند، بیان کرد: در انقلاب اسلامی نباید گفتمان خنثی داشته باشیم و فصل ممیزه تمامی دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و قضایی و قانونگذاری باید تبلیغ و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و تبیین فرامین امام و رهبری باشد، زیرا نظام فرهنگی غرب به این اصول و ارزش های انقلاب هجمه وارد می‌کنند.

وی همچنین در پایان با اشاره به اینکه دفاع مقدس و بیداری اسلامی ادامه انقلاب اسلامی اند، اظهار کرد: دفاع مقدس نشان از ایثار و دلاوری و فداکاری مردم و نیروهای مسلح است که حماسه‌ای بی‌نظیر در طول تاریخ آفریدند، ولی در بخش تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حرکت‌های عصر بیداری اسلامی کم کار شده است و یا اگر هم آثاری نیز تولید کرده‌ایم، ولی در عرصه ملی و بین‌المللی فراگیر نشده و به صورت تصاعدی رشد مخاطب پذیری نداشته است و لازم است آسیب‌شناسی این دست کارها در دفتر پژوهشگاه تاریخ، فرهنگ و هنر استان بوشهر صورت گیرد.

حامد فکوری
captcha