برگزاری روز جهانی حلال در کرواسی
کد خبر: 3541662
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

برگزاری روز جهانی حلال در کرواسی

گروه بین‌الملل: مراسم روز جهانی حلال 12 تا 14 آبان ماه در شهر «اپاتیا» در غرب کرواسی برگزار می‌شود.

برگزاری روز جهانی حلال در کرواسی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری کویت(KUNA)، مسلمانان کرواسی اگرچه جمعیت کوچکی دارند و حدود 60 نفر از جمعیت 4.5 میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند، افراد بسیار فعالی در توسعه اقتصادی و شکوفایی این کشور جنوب شرقی اروپا هستند.

علاالدین داگونیچ، مدیر مرکز گواهی کیفیت حلال کرواسی گفت: با برگزاری برنامه سه روزه «روز جهانی حلال»، صدمین سال به رسمیت شناخته شدن اسلام در کرواسی را جشن می‌گیریم.

28 کشور از سراسر جهان در این مراسم که با حضور رئیس‌جمهور کرواسی افتتاح خواهد شد، حضور خواهند داشت.

روز اول به غذای حلال، روز دوم به گردشگری حلال و سومین روز به بانکداری و امور مالی اسلامی اختصاص دارد. بیش از 40 متخصص از سراسر جهان در مورد این موضوعات سخنرانی خواهند کرد.

داگونیچ گفت: جذب سرمایه‌گذاری کشورهای اسلامی حوزه خلیج فارس به کرواسی از اهداف مهم برگزاری این برنامه است.

مسلمانان کرواسی عمدتاً اصالت بوسنیایی، ترکی، آلبانیایی و عربی دارند.

در کرواسی، فقط یک مرجع اسلامی وجود دارد که جمعیت اسلامی کرواسی نام دارد و توسط یک مفتی اداره می‌شود و این مفتی از سوی جامعه مسلمانان انتخاب می‌شود.

در کرواسی 3 مسجد دارای مناره و 15 مسجد بدون مناره وجود دارد، در حال حاضر نیز مسلمانان در حال ساخت سه مسجد جدید با مناره برای نمازگزاران هستند.

یک مرکز اسلامی در زاگرب به صورت مرتب کلاس آموزش قرآن برگزار می‌کند و همین مرکز هر سال میزبان مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن است.

captcha