تجلیل از سه هزار و 800 حافظ قرآن در قزوین
کد خبر: 3563490
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

تجلیل از سه هزار و 800 حافظ قرآن در قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی: با فعالیت ارزشمند قرآنی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بستر خوبی برای حضور جوانان و نوجوانان در برنامه‌های قرآنی و تحقق منویات رهبری در تحقق 10 میلیون حافظ قرآن فراهم‌شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، طرح تجلیل از حافظان قرآن باهدف توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی و تشویق حافظان قرآن از چهار سال پیش از مهرماه ۹۲ در راستای ترویج مکارم اخلاقی و ارزش‌های اسلامی، گسترش فعالیت‌های قرآنی، تشویق حافظان قرآن و ایجاد نشاط معنوی در سطح جامعه در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین قرار گرفت که تاکنون از سه هزار و۸۰۰ حافظ قرآن در قزوین تجلیل شده است و تا پایان امسال نیز از یک هزار و۵۰۰ نفر تجلیل خواهد شد.
سعید وزیری نژاد؛ مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین دراین‌باره  گفت: در طول چهار سال گذشته تلاش کرده‌ایم از حافظان قرآن کریم حمایت کنیم تا مشوق خوبی برای حافظان قرآن در این امر مقدس و نورانی باشد.
وزیری نژاد عنوان کرد: شهرداری قزوین به‌منظور رشد و تعالی معنوی جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و درنهایت به کمال رساندن جامعه در زیر سایه عمل به قرآن و دستوران قرآنی همواره توجه ویژه‌ی به امور قرآنی داشته و دارد.
وی افزود: طرح نهضت حفظ قرآن در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری درباره تربیت حافظان قران کریم به‌منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی و تشویق حافظان قرآن از سال ۹۲ شروع‌شده و امسال نهمین مرحله تجلیل از حافظان قرآن توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار خواهد شد.
وزیری نژاد بیان کرد: ترویج معارف قرآنی بهترین کار فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، لذا باید از همه ظرفیت‌های موجود در گسترش فرهنگ قرآنی در همه بخش‌های جامعه بهره گیریم.
وزیری نژاد یکی از مهم‌ترین عوامل بروز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه را فاصله گرفتن از کلام الهی ذکر می‌کند و می‌افزاید: اگر مفاهیم قرآنی در همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی افراد جامعه نهادینه شود، شاهد کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود، لذا سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با اجرای طرح نهضت فراگیری حفظ قرآن تلاش کرده تا تعداد حافظان این کتاب آسمانی را در این شهر ارتقا دهد.
مجید وفا پور دبیر شورای عالی قرآنی استان نیز درباره این طرح گفت: طرح تجلیل از حافظان قرآنی یکی از کارهای کم‌نظیری است که پس از پیام مقام معظم رهبری در خصوص «تربیت ۱۰ میلیون حفاظ قرآن» در سطح کشور در حال اجراست و شهر قزوین با تلاش شورای شهر و شهرداری در تجلیل از حافظان قرآنی پیشرو بوده است.
وفا پور گفت: در طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم آزمون‌های تخصصی با حضور اساتید مجرب و متخصص امور قرآنی از حفاظ قرآن گرفته‌شده سپس از افراد منتخب و برگزیده تجلیل می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از نکات مثبت طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم ایجاد انگیزش در حفاظ قرآن و محافلی است که این حافظان قرآن را تربیت‌کرده‌اند.
منبع: برنا نیوز
captcha