برنامه قرآنی حرم رضوی در هفته دوم ماه رمضان
کد خبر: 3605880
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

برنامه قرآنی حرم رضوی در هفته دوم ماه رمضان

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: همزمان با دومین هفته از ماه رمضان‌ برنامه‌های قرآنی متنوعی برای زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها(ع) به‌‌همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در بازه زمانی 13 الی 19 خرداد سال جاری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با دومین هفته از ماه رمضان‌ برنامه‌های قرآنی متنوعی برای زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها(ع) به‌‌همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در بازه زمانی 13 الی 19 خرداد سال جاری اجرا می‌شود.
بنابر این گزارش، در طول ایام این هفته و به مناسبت ماه مبارک رمضان چندین نوبت برنامه ترتیل‌خوانی کلام الله مجید در حرم رضوی در نظر گرفته شده است که این برنامه هر روز یک ساعت بعد از اقامه نماز صبح، از شنبه تا پنجشنبه در صحن انقلاب ویژه عموم آغاز می‌شود و در دو نوبت دیگر هر روز این هفته ساعت 10:30 و ساعت 18 به ترتیب در رواق امام خمینی(ره) و مسجد گوهرشاد نیز قرائت قرآن با حضور جمعی از قاریان بین‌المللی و ممتاز صورت می گیرد.
همچنین محافل و جلسات ترتیل‌خوانی متنوعی نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان و ویژه بانوان از جمله قرآن‌الفجر، محفل انس با قرآن و محفل مهمانی خدا در رواق حضرت زهرا(س) و دارالهدایه در نظر گرفته شده است.
برگزاری مسابقات قرآنی از جمله «آفتاب طوس» ویژه کارکنان جلسه آموزشی مسجد اداره مرکزی آستان قدس رضوی صبح‌های پنج‌شنبه، مسابقه «فرشتگان آسمانی» ویژه جنگ قرآنی کودک و نوجوان در دارالهدایه پنجشنبه شب‌ها، مسابقه «در محضر قرآن 11»، «شکوه هشتم»، «قرآن را بشناسیم» و «در حریم نور» ویژه عموم، مسابقه «ریحانةالنبی(س)» ویژه محافل قرآنی بانوان از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
واحد هنرهای قرآنی در رواق حضرت زهرا(س) نیز از ساعت ۹ الی ۱۱ و ۱۵ الی ۱۸:۳۰  در کارگاه خوشنویسی، تذهیب، معرق و نقاشی با تدریس خانم‌ها غفاریان، شادکام، حسن‌زاده، اسماعیلی، مطیعی، پورکبیر، کربلایی و جهانیان از بانوان میزبانی می‌کند.
علاوه بر این در رواق حضرت زهرا(س) ویژه زائران و مجاوران بانو، برنامه‌های آموزشی از جمله کلاس‌های حفظ قرآن، حلقه تدبر در قرآن، کارگاه مشاوره و تصحیح قرائت نماز و قرآن، محفل قرآنی و ترتیل خوانی، جنگ قرآنی دختران، کلاس و کارگاه آموزش قرآن، تدبر در سیره معصومین(ع) و چهل حدیث خانواده با تدریس اساتید بانو در نظر گرفته شده است که کلاس‌های حفظ در ساعات مختلف و دیگر کلاس‌ها در نوبت صبح از ساعت ۸ الی ۱۱ و بعدازظهر از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در طول این هفته برگزار می‌شود.
تشکیل کارگاه‌ها، جلسات و کلاس‌های آموزشی قرائت و حفظ قرآن ویژه آقایان در رده‌های سنی مختلف در رشته‌های قرائت، تجوید، ترتیل، حفظ، تفسیر و حدیث و تصحیح قرائت قرآن و اذکار نماز در روزهای مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ایوان ولی‌عصر و ضلع غربی صحن جامع رضوی از جمله دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
قرائت یک جزء قرآن ویژه زائران عرب‌زبان هر روز این هفته از ساعت ۱۰ الی ۱۱ در رواق دارالرحمه، تلاوت یک صفحه قرآن هر روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا ویژه اردو زبانان در رواق کوثر با حضور استاد سعادتی و ترتیل خوانی دو صفحه قرآن بعد از نماز ظهر و عصر و بعد از نماز مغرب و عشا در رواق غدیر ویژه ترکی و آذری‌زبانان توسط استاد اسماعیل‌پناه، همرنگ، زینالزاده و اطاعتی از جمله برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این هفته و ویژه ماه مبارک رمضان است.
همچنین پخش تلاوت یک جزء قرآن کریم و زیارت امام رضا(ع) هر روز از ساعت ۱۹ الی ۲۰ از طریق رضوی تاک عربی از دیگر برنامه‌های داره امور زائران غیرایرانی به‌شمار می‌رود.
captcha